Permalänk

Behöver ny ip adress.

Hej, jag har com hem och en dynamisk ip adress som blivit bannad på en spel server. Och jag behöver ändra den, Jag har försökt med ipconfig/release o renew men det gav inte mig en ny ip adress. Jag har restored min router men det hjälpte inte, har bytit mac adress och sedan stängt av modem/router. Uppskattar om ngn kan hjälpa mig. tack

Permalänk
Hedersmedlem

Varför blev du bannad? Det lär påverka folks vilja att hjälpa, så lika bra att du berättar det från början.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@kris1337420:

ipconfig /release släpper din lokala ip (din routers ip).
Vill du ha ett nytt ip så logga in på din router och leta upp fliken med samma inställningar, borde heta något likt i stil med "release ip loan" och sen "renew ip".

Alternativt så ringt till din ISP så brukar dom ordna det annars

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Mindre krånlgit att sluta fuska/griefa/etc istället för att ändra ip varje gång!

Men som hakd sa/alternativt starta om modem/routern är en lösning men oftas så får du samma ip igen.
Ju längre tid du ej har en ip så ökar ju chansen att den tilldelas någon annan och först när den gammla ip´n ej är tillgänglig längre får du en ny.
Så slå av modem/router i nån dag heller tre och se om du får en ny ip.

Den ip jag har nu har jag haft i över ett år nu och det med två tillfällen när routern varit strömlös i 1 och 2 dagar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

ComHem håller din adress väldigt länge, så du måste stänga av ditt modem i minst 7 dagar och sen får du en ny adress.

Permalänk
Avstängd

@studiox_swe:

Utmärkt, mediokra fuskare ska hållas kort

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Böt router och bad comhem att byta ip. Kan spela nu.