Permalänk

Överlåtelse av mobil abbonemang?

Tjena!

just nu har jag ett mobil abbonemang med 104GB data trafik i månaden. Det är ett sånt med med fria sms, mms m.m

Är det möjligt att låta någon annan ta det istället? tänkte till någon annan som hade behövt ett sådant abbonemang.

Anledningen till att jag frågar är för att jag fortfarande är bunden på det och undrar om det bara går att överlåta till en annan fast där är bindnings tid kvar?

tack på förhand!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre: Det kan skilja från bolag till bolag OCH vad som står i just det avtalet du tecknat.
Jag har själv överlåtit attraktiva abonnemang till andra, dock alltid utan bindningstid kvar. Men jag kan inte se att det skulle vara ett hinder i sig. Bolagen är väl mest måna om att få in sina pengar, vem de kommer ifrån brukar vara mindre viktigt.

Känns som du frågar i fel forum. Snabbaste sättet är ju att slå din operatör en signal, eller meila och fråga, så får du svart på vitt.
Med den info du försett oss med blir det mest en hög med gissningar, är jag rädd.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

@Turbonisse: Får ringa in till telenor och höra alternativt kika på det hemsida.

Det är inte aktuellt just nu men tänkte på en polare som ev kunde varit sugen på att ta över abbonemanget.

kan isf överlämna det till honom och göra en dela mellan oss möjligen.

Tack ändå!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Det skiljer från företag till företag, jag har gjort det 2 gånger med bl.a. Telenor och tre, då har det inte varit några problem. Brukar dock ta upp till en vecka att genomföra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sist jag gjorde det hade de dessutom infört en avgift för det.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!