Permalänk
Medlem

2 olika internet

Hej, jag brukar använda min telefon till streaming, men nu när jag kopplar upp min telefon till datorn(wireless usb) så blir den som priority 1 internet, dvs att telefon internet används ist för mitt vanliga, tex när jag spelar/surfar så används wifi ist för vanliga internet. För några dagar sedan så var de inte så, någon som har tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aZMhej:

Hej, jag brukar använda min telefon till streaming, men nu när jag kopplar upp min telefon till datorn(wireless usb) så blir den som priority 1 internet, dvs att telefon internet används ist för mitt vanliga, tex när jag spelar/surfar så används wifi ist för vanliga internet. För några dagar sedan så var de inte så, någon som har tips?

I Windows 10 finns de nåt som heter "Anslut automatiskt" kan de ha nåt med de att göra tro, prova bocka ur de...då borde de inte koppla upp till din telefon.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Har gjort de, men blev ingen skilnad tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av aZMhej:

@bärplockaren: Har gjort de, men blev ingen skilnad tyvärr

Prova att ändra prioritet:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.