Någon har återställt mitt hotmail lösenord? Onedrive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005

Någon har återställt mitt hotmail lösenord? Onedrive

Skulle logga in på min mail och ser då att jag inte komer in pga fel lösenord.....

Fick till slut det återställt och loggar in, då ser jag att någon försökt att återställa mitt lösenord i förmiddags med någon kod som skickats till min mail och sedan så står det att lösenordsändringen lyckades.....

Jag kollar då senaste aktivitet och det enda som syns som loggat in samt försökt att logga in på det kontot idag, är från mitt ip-nummer.....

Jag registrerade mig för one drive innan idag och undrar om det kan vara där som det spökar? Däremot är jag helt säker på att jag inte har gjort förfrågan om borttappat lösenord.......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2008

@sharadkingboy: Kan det vara så att någon använt sig av skype inloggningsuppgifter som är länkat med ditt konto? mer info

Stationär: i7 6700k @ 4.7GHz | 32GB DDR4 | Asus Impact VIII | 1080ti Waterforce 2.1GHz | Evolv-ITX | Intel 750 400GB + 1TB 850 evo | K70rgb strafe silent | G600 | Acer XB271HU | Qnix 2710
Homelab: I3 6100 | 16GB DDR4 | Node304 | 6x 4TB 7.2k | 850 250GB
Bärbart: Lenovo Carbon X1 | Shield Tablet 32GB| Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Claews:

@sharadkingboy: Kan det vara så att någon använt sig av skype inloggningsuppgifter som är länkat med ditt konto? mer info

Ingen aning men det var olika lösenord till one drive som Hotmail trots att man når de två olika från vardera, så det var lite märkligt.... Sedan slutade paypal att funka från min mobil men från datorn funkade det dock......

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Har också råkat ut för knas med inloggning på Hotmail och när man kollat senaste aktivitet så är det från egen plats det hänt, vet inte vad det berott på utan har bara bytt lösenord och sen har det varit lugnt så vet inte ens om det varit något problem eller om det bara är något tillfälligt knas

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005

@FlashTec:

För mig började det när jag började använda min nya Samsung s7 och allt synkas till höger och vänster.....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Har inte direkt med tråden och göra, men jag bytte ett par år sedan till Gmail när Hotmail ständigt levde sitt eget liv.

Core i5 3570k 4,4GHz @ 1.23V - ASRock Z77 Extreme4 - Corsair Vengeance 16GB - Asus GTX 1070 ROG STRIX - Samsung 830 128GB/Samsung 850 Evo 500GB - Antec TP 650W - Fractal Design Define R4
Full spec