Permalänk
Medlem

Jag har Mi Mix:en som kombinerad jobb och privat telefon med ett jobb-sim från Telenor och privat-sim från Tele2. Telefonen klarar bara 4g på ett av sim:en, det andra får automatiskt 3g. Har bara fått kontinuerligt 4g, oavsett vilket jag väljer för datatrafik. Bor och jobbar i Sthlm ska sägas :).

Permalänk
Skrivet av Arelion:

Det verkar vara en fantastisk telefon, men vill höja ett varningens finger när det kommer till kameran. Den är verkligen inte bra!

Är den så dålig att jag (som inte bryr mig så mycket om hur bra kameran är) skulle känna att den verkligen är dålig? Jag ser ingen riktig skillnad på bilder tagna på en iPhone 5S, HTC One M8 och Nexus 6P. Det kan vara för att jag som tidigare inte bryr mig. Men med det sagt så vill jag ju inte ha en mobil med en extremt värdelös kamera, utan man ska ju kunna ta några bilder på sina fötter och så vidare under sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karletratt:

Är den så dålig att jag (som inte bryr mig så mycket om hur bra kameran är) skulle känna att den verkligen är dålig? Jag ser ingen riktig skillnad på bilder tagna på en iPhone 5S, HTC One M8 och Nexus 6P. Det kan vara för att jag som tidigare inte bryr mig. Men med det sagt så vill jag ju inte ha en mobil med en extremt värdelös kamera, utan man ska ju kunna ta några bilder på sina fötter och så vidare under sommaren.

Den är inte värdelös, det den saknar är OIS som google pixel inte heller har

Permalänk

Hur köper man enklast en Mi Mix i Sverige? Vet att man kunde köpa Xiaomi från någon Italiensk sida innan sjukt billigt? Någon som kan länka?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk
Medlem

Njae....snygg design men den är inte helt klar känns det som. Rutten kamera och lagg emellanåt.
Review här https://www.youtube.com/watch?v=NX3i6PZnvzI
Hade väntat till nästa generation.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilverfred:

Hur köper man enklast en Mi Mix i Sverige? Vet att man kunde köpa Xiaomi från någon Italiensk sida innan sjukt billigt? Någon som kan länka?

Enklast är ju härifrån tror jag men den var ju inte direkt billig http://www.xiaomi-mi.se/sv/mobiltelefoner/mi-mix/mi-mix
kostar iofs 8 600 från gearbest också och då kan man ju åka på tull och moms http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_502620.html?wid=21

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Jag har Mi Mix:en som kombinerad jobb och privat telefon med ett jobb-sim från Telenor och privat-sim från Tele2. Telefonen klarar bara 4g på ett av sim:en, det andra får automatiskt 3g. Har bara fått kontinuerligt 4g, oavsett vilket jag väljer för datatrafik. Bor och jobbar i Sthlm ska sägas :).

Så är det väl på alla telefoner med dubbla sim?
Polare till mig köpte en i Thailand för 7000:- i butik, 256GB versionen. Kan vara värt att ta ett flyg dit för att köpa den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Så är det väl på alla telefoner med dubbla sim?

De flesta mobiler med dubbla SIM-kort klarar bara 2G på andra SIM-kortet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-Jay:

Måste hålla med här, är också väldigt avundsjuk. Sen att man är ett stort fan av Xiaomi hjälper inte heller.

För min del blir det nog en Elephone S8 istället, med tanke på priset.

Ett annat bekymmer med elephone är ju att de saknar servicenät i Europa... Jag har en p9000 som högtalaren lade av på första veckan jag ägde den, och elephone tyckte jag skulle stå för frakten till Kina... Var svårt att hitta något fraktalternativ under femhundra spänn, så nu ringer jag med headset...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samtal görs inte på 4G. Det görs på 3G eller 2G, så det har inte med 4G täckningen o göra

Samtal görs visst över LTE och det kallas VOLTE (Voice over LTE) så jo du ringer visst över LTE hos några operatörer i Sverige och flera kommer.
Samma sak gäller VoWIFI där samtal går över ditt lokala Wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Samtal görs visst över LTE och det kallas VOLTE (Voice over LTE) så jo du ringer visst över LTE hos några operatörer i Sverige och flera kommer.
Samma sak gäller VoWIFI där samtal går över ditt lokala Wifi.

Den enda operatören som har VoLTE än så länge är 3, och det är bara under beta testning på utvalda Xperia telefoner (källa: http://www.mynewsdesk.com/se/tre/pressreleases/tre-lanserar-v..., ingen annan operatör i Sverige har lanserat VoLTE än, men de håller på med VoLTE, men det är inte lanserat än. Samma sak med Wi-Fi samtal, det är bara 3 sverige som har det än så länge, dock på fler telefoner, men inte på alla, eller ens i närheten av alla

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig