Permalänk

Tejpa fast router på väggen

Hej,

Jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet eller vet om det går att tejpa upp sin router på väggen. Jag har en Netgear WNR3500 men den saknar skruvhål vad jag kan se, plus att jag helst inte borrar i betong. Tejp kändes som en lämplig och enkel lösning.

Om ja, vilken tejp har ni använt?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

den där vita typ 3mm tjock som de har på clash ohlsson har jag använt till en väggklocka. Har funkat bra. Är nog smart att använda något lite tjockare så du får distans, finns taveltejp också

Permalänk
Medlem

tror det kommer sitta i några dagar och sen ramla i backen så får du köpa en ny router istället. Varför bara inte låta den stå på en möbel?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Fixa en liten hylla och skruva upp istället att ställa den på annars e det rejäl dubbelhäftande tejp alternativt tejp med kardborreband på som gäller men det håller inte för evigt speciellt inte om det inte är väldigt värme resistent.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Maskerings--och-monterings...

Tror något sådant skulle funka bra finns liknande tejp på rulle med.

Permalänk

finns väggfäste till dem men om det är tillköp eller inte törs jag inte svara på

dubbelhäftande tejp är inget bra alternativ tycker inte jag.
dels brukar det ha en tendens att lossna efter ett tag om det man tejpat blir varmt samt att om det nu lyckas ta ordentligt brukar de sedan va ett helvete att få bort från tapeten utan att riva sönder den om man vill ta ner den...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Testpilot

Har själv använt både kardborrtejp och dubbelhäftande från Kjell/C&O. Sitter i 3 dagar och sedan smälter limmet och skiten dunrar i golvet.

Om du inte tänkt tejpa över hela routern så skulle jag lämna den på bordet/golvet/hyllan.

Detta menar jag med tejpa över förövrigt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Tack för input, blir att tänka över lösningen en runda till tror jag

Permalänk
Medlem

@Discodance:
Köp en tavelhylla och ställ den på. Är nog säkrast.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/deco...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Min media konverterade sitter med dubbelhäftande tejp från Kjell. Temporärt sen juli, vi ska tapetsera om den väggen "snart". Funkar bra men ta fram borren är min rekommendation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3M Dual Lock (Kardborrband) sen sitter den där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

3M Dual Lock (Kardborrband) sen sitter den där

Risken är att betongen lossnar om man ska försöka dra loss den sen haha

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Hej!

Som någon redan nämnt, på Clas Ohlson finns set superstarka limkuddar som är dubbelhäftande. Den lär funka! Använder det själv till vissa saker och det håller som berget!

Skickades från m.sweclockers.com