Hjälp med Återbetalning. [Star Citizen]

Permalänk

Hjälp med Återbetalning. [Star Citizen]

Hej!
Jag som säkert många andra gick in i Star Citizen för ett par år sedan 2011 - 2012.
För ett år sen oktober 2015 så ville jag häva alla köp och få pengarna tillbaka, detta var inge problem 425USD.

Som dom betala tillbakas via en mellanhand "Stripe" där har pengarna fastnat, jag har kontaktat min bank att dom ska ta kontakt med Stripe, dom har pratat ang detta vet jag, men det är något som strular.
Jag antar att det är mitt gamla visa kort /E-kort som är problemet då dom vill ha mitt kortnr till det kortet. (Gammla kortet).

Detta var för över ett år sedan dom betalade tillbaks. Och jag har inte fått dom än.
Någon här som ev skulle kunna hjälpa till med tips på vad jag ska göra? Eller e dessa pengar ett minne blott?

(Sparbanken.)

Frågor?

Permalänk

Prata med din bank om råd. Tror de har bäst koll på det hela.

Permalänk
Medlem

Oj, jag visste inte att man kunde häva sitt köp! Jag försökte sälja mina skepp istället. Med din upplevelse verkar inte detta som ett bra alternativ heller dock

Som babbelfisk säger skulle jag också definitivt prata med banken. Bra test på om du har en bra bank just nu om inte annat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bimboankan:

Vad ska jag göra?

Förtydliga rubriken i enlighet med §3.1 annars kommer tråden att låsas (detta är ju tyvärr inte första tråden med en intetsägande rubrik).

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Medlem

Banken kommer inte hjälpa dig då problemet ligger faktiskt hos Stripe. Du får säga till Stripe att kortet de söker har löpt ut och du har fått nytt, något som de borde ha info om då man skriver utgångsdatum när man för över saker på nätet. Sen får de avgöra hur du ska besvisa att du är du. Så kontakta Stripe igen.