Razer bekräftar Project Valerie-stöld – erbjuder belöning på 25 000 dollar

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gender Bender:

Gillar konceptet, men hur fan tänkte de prestandamässigt egentligen? 3st 4K-skärmar ger en upplösning på 11520x2160, och detta ska ett GTX 1080 klara av?

Skrivet av Friterad:

1080 klarar det galant, i skrivbordsmiljö

Dem spelade BF1 på mässan med den datorn, gick tydligen att driva rätt fint tack vare G-Sync

2;55 in i videon så spelar Linus BF1.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dem spelade BF1 på mässan med den datorn, gick tydligen att driva rätt fint tack vare G-Sync

2;55 in i videon så spelar Linus BF1.
https://youtu.be/j3qZThdcZMo?t=176

BF1 är ett väldigt väloptimerat spel, så kan förstå att de valde att visa just det spelet. Nog för att Gsync förbättrar upplevelsen en hel del, men att vara helt beroende utav det i höga prisklasser känns lite vemodigt. De borde satsa på dubbla 1080 i stället.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

BF1 är ett väldigt väloptimerat spel, så kan förstå att de valde att visa just det spelet. Nog för att Gsync förbättrar upplevelsen en hel del, men att vara helt beroende utav det i höga prisklasser känns lite vemodigt. De borde satsa på dubbla 1080 i stället.

Väloptimerat? Ha

Permalänk
Inaktiv

Razer försöker sig på en ny typ av PR-jippo ser jag. Är väl svårt att kränga deras produkter annars

Permalänk
Medlem

Minns för några år sen så stals ju en Volvo xc90 innan den skulle premiärvisas, det här kan ju tyckas som en i storleksmässigt liten stöld jämfört med det

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

Omg! Detta är typ "the ultimate coding machine"...Kanske inte lika smidig att slänga upp på ett café som en Mac Air men men

Permalänk
Medlem
Citat:

Razer may pay only a portion of the maximum reward offered.

Snål i kraften ni är.

Skrivet av hultron:

Rätt troligt att dom börjar larma eller sätta någon form av gps-grej i produkterna på kommande mässor.

Hjälper föga för den inbitne.

Skrivet av ClintBeastwood:

Man tycker att mässor borde vara kameraövervakade. Jag tror inget annat större företag skulle riskera att åka dit för någon spiongrej, det handlar nog om någon klåfingrig besökare.

Knappast då denna kommer hem å slår på så får dom en direkt feedback vars den är. Förutsätter ingen proxy

Skrivet av Jackbob:

Hur är det ens möjligt att få med sig en sådan osedd, det är ju inget du stoppar i jackfickan?

Var på Biltema för nån månad sen, såg 2st bete sig "udda" sa till om detta i kassan å får svar tillbaka.
-Vilka...? Vi hade nån som stal 2 digitala elverk föra veckan.
-- eh... står i gång 14. 2st klädda i xxx med utseende xxx ålder ca: 20-25.
--- ? Nån stal 2 digitala elverk?... ... Hur fan lyckas dom med det?
- Jadu, vi vet inte, men inte är så att du bara kan gå ut med dom. Dom måste haft barnvagn eller dylikt.

Har även hört historier om dammsugare som blivit stulna. Tänk dig en 3-5m slang slingrandes runt. Dom gör det för bra för å vara sant.

Själv jobbat i butik å som mest har det varit en ölkorv instoppad under tröjan xD

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

pr-trick?

min tanke också

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kina. Ge mig whatever dollar!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Verkar som att David Copperfield var och besökte Razers monter och behövde en ny laptop

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Oceans eleven, helt uppenbart George Clooney som är skurken här...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av affero:

Vad fan har du gjort nu, @Kenneth?!

Jag är helt oskyldig till detta!

På tal om något helt annat så har jag en riktigt cool bärbar speldator nu, kan tyvärr inte visa, men den är cool!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kenneth:

Jag är helt oskyldig till detta!

På tal om något helt annat så har jag en riktigt cool bärbar speldator nu, kan tyvärr inte visa, men den är cool!

Hur många skärmar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

Hur många skärmar?

Fler än en.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gender Bender:

BF1 är ett väldigt väloptimerat spel, så kan förstå att de valde att visa just det spelet. Nog för att Gsync förbättrar upplevelsen en hel del, men att vara helt beroende utav det i höga prisklasser känns lite vemodigt. De borde satsa på dubbla 1080 i stället.

Detta var ju mer ett "proof of concept" för multidisplay laptops mer än "kolla hur bra spelet flyter på ett 1080".

Innan detta hittar ut i handeln så har nog GTX 1380 hunnit lanserats

Skrivet av Friterad:

Väloptimerat? Ha

Inte många spel som ser så pass bra ut som BF1 gör och samtidigt kan nå samma FPS på samma hårdvara. Enda spelen jag kan tänka på som kommer nära är Witcher 3 eller Crysis 3.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon12433:

Razer försöker sig på en ny typ av PR-jippo ser jag. Är väl svårt att kränga deras produkter annars

Förutom att Razer är gamingvärldends största leverantör av kringutrustning?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yatagarasu:

Förutom att Razer är gamingvärldends största leverantör av kringutrustning?

Min poäng var att de kanske inte säljer så mycket på prestanda/specs utan någonting annat

Permalänk
Avstängd

Mer och mer bevis börja komma fram.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The_Fatrix:

@Jackbob: Skärmarna gick väl ändå att skuva in? Var bara automatisk inkörning av dem som inte fungerade.

Hoppas den dyker upp på blocket ikväll!

Japp. Ytterskärmarna gick att trycka in bakom mittenskärmen.. Det som inte fanns för tillfället var den automatiska funktionen som skulle komma med speciellt utvecklade drivrutiner eftersom "Project Valerie" för tillfället är ett "proof of concept" snarare än något annat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Var på Biltema för nån månad sen, såg 2st bete sig "udda" sa till om detta i kassan å får svar tillbaka.
-Vilka...? Vi hade nån som stal 2 digitala elverk föra veckan.
-- eh... står i gång 14. 2st klädda i xxx med utseende xxx ålder ca: 20-25.
--- ? Nån stal 2 digitala elverk?... ... Hur fan lyckas dom med det?
- Jadu, vi vet inte, men inte är så att du bara kan gå ut med dom. Dom måste haft barnvagn eller dylikt.

Har även hört historier om dammsugare som blivit stulna. Tänk dig en 3-5m slang slingrandes runt. Dom gör det för bra för å vara sant.

Själv jobbat i butik å som mest har det varit en ölkorv instoppad under tröjan xD

Hört från vänner som jobbat på elgiganten att det försvinner demo tv apparater i storleks-klassen 70" samtidigt som butiken är öppen och som grädde på moset är dom fastlåsta med vajrar, inte för att jag förstår hur en sådan stöld går till men det tycker jag är ganska imponerande.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

Finns det någon uppdatering om hur det har gått? blev väldigt tyst om det efter ett tag..

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |