Zotac tillkännager Geforce GTX 1080 Mini – världens minsta GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Har du missat fullständigt att prestanda boosten som överklockning ger denna generation av Nvidia inte ens är 5% över det som korten skeppas med från fabrik? Jämför det med förra generationen bara, 980ti överklockat kunde ge upp till hela 20-30% mer prestanda med vissa kort.

Vadå kvittar vilken GPU man har om det är en stabil överklockning? Pratar vi ens om samma sak eller? Vem bryr sig om en stabil överklockning om den inte ens ger en märkbar prestanda skillnad, man mäter inte GPU prestanda i MHz, man mäter det i FPS.

Jag tror att för din del är ovisshet ett stort problem. 980ti överklockat gav endast ca 5% i diverse olika benchmarkssidor som testade spel i högsta settings som exempelvis Call of Duty, Battlefield, The Witcher 3 osv. Hellre 1070 än 980ti om vi ska snacka om prestanda för pengarna. Och MHz är också en viktig del i GPU prestanda och inte enbart FPS.

Katastrof.

Permalänk
Medlem

Coolt. Hur brukar kvaliten på Zotac va?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobvid:

Jag tror att för din del är ovisshet ett stort problem. 980ti överklockat gav endast ca 5% i diverse olika benchmarkssidor som testade spel i högsta settings som exempelvis Call of Duty, Battlefield, The Witcher 3 osv. Hellre 1070 än 980ti om vi ska snacka om prestanda för pengarna. Och MHz är också en viktig del i GPU prestanda och inte enbart FPS.

Katastrof.

Ovisshet? Det är ju bara att du går in och kollar på benchmark av olika kort själv här på sweclockers, svart på vitt.

980Ti säljs inte längre så hur är det ens en någorlunda genomförbar jämförelse när det inte ens existerar ett pris för 980ti?

Va? Vem bryr sig om MHz ökningar om den inte leverar en extra skjuts i prestanda. MHz är klockfrekvens, inte ett mått på prestanda, så snälla påpeka för mig igen om vem som är oviss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Ovisshet? Det är ju bara att du går in och kollar på benchmark av olika kort själv här på sweclockers, svart på vitt.

980Ti säljs inte längre så hur är det ens en någorlunda genomförbar jämförelse när det inte ens existerar ett pris för 980ti?

Va? Vem bryr sig om MHz ökningar om den inte leverar en extra skjuts i prestanda. MHz är klockfrekvens, inte ett mått på prestanda, så snälla påpeka för mig igen om vem som är oviss.

När jag kollar så är det inte så som du sagt det. Har du källor?
980Ti säljs inte längre men går att få tag på i diverse olika sidor.

Permalänk
Snusfri

Skulle vara intressant att se detta kort med ett vattenblock i samma längd som kretskortet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt. Undrar var det släpps. Förra gången Zotac var först med ett minikort så släpptes det bara i Sydkorea och Japan. Var tvungen att flyga till Seoul för ett kort.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Coolt. Undrar var det släpps. Förra gången Zotac var först med ett minikort så släpptes det bara i Sydkorea och Japan. Var tvungen att flyga till Seoul för ett kort.

You lucky bastard. Som fick en anledning att flyga dit vill säga.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Aa, jag förstår det också som så. Det intressanta i kompakta byggen är ju kortets hela längd, inte PCBens längd.

Vilket fall som helst är det ju ett litet kort Men att marknadsföra det som mindre än vad det faktiskt är, är ju lite fult

Precis håller med dig, det är väl ett fult trick som allt annat

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

... Vem bryr sig om en stabil överklockning om den inte ens ger en märkbar prestanda skillnad, ...

Jag utgår ifrån att det finns de som tycker att överklockning är det roligaste man kan göra med en dator, oavsett prestanda i absoluta tal. (Överklocka ett GeForce 256 med 50% kan vara imponerande, men prestandan blir trots det knappt användbar...)
Detta kort är knappast för dem.