Valve-anställd: "Half-Life 3 kommer aldrig att släppas"

Permalänk
Melding Plague

Valve-anställd: "Half-Life 3 kommer aldrig att släppas"

Enligt en anonym anställd på Valve kommer fansen aldrig få se en tredje del i spelserien Half-Life, något som bland annat beror på hur företaget arbetar med spelutveckling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är lika bra att Half Life 3 får fortsätta som det är.. Jag tror att många bara hade blivit besvikna över spelet om det kom.

Half Life 3 är det bästa spelet någonsin som aldrig kommer släppas.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag ledsen

Permalänk
Medlem

"anser att det är bättre att låta det dö ut av sig självt."

eh.. det lär inte hända det hela har ju blivit ett skämt alltid någon som nämner half life 3 i olika sammanhang men jag tycker ändå att dom gör rätt i att inte göra spelet för hade dom sagt att dom ska göra det hade det blivit överdriven hype och sen när det inte blir århundradets spel så blir det en massa arga människor istället.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Ni ligger en nyhet efter. Källan har nu uppgett att idéerna och koncepten var för Half Life 2: Episode 3, och att Half Life 3 aldrig ens varit under utveckling i någon påtatlig form. Han uppgav att Episode 3 aldrig kommer göras, men utesluter inte att Half Life 3 kan bli verklighet om tillräckligt många på Valve engagerar sig i det, även om det inte är troligt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Så länge de släpper något spel som är awesome med smarta idéer så är jag nöjd. Just nu släpper det inget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

Ja alltså H-L3 kommer ju inte dö ut. HL2 och dess episoder är fortfarande sanslöst bra och har paradoxalt nog story och karaktärsutveckling RPG-utvecklare borde avundas. En del av mig har nästan hoppats att HL3 ska vara VR; det om något skulle vara en killer app.

Men som sagt så är problemet att det måste vara sanslöst bra. Det skulle aldrig bli så bra som det känns att det skulle behöva vara, men det skulle kunna fungera. Det är jag övertygad om. Däremot har väl han som skrev stora delar av historien slutat på Valve, som jag fattat det. Katastrof vore om de tog in folk som är uppfödda på moderna Bioware-spel, eller ännu värre Bethsoft. Huga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

FFS! Sälj rättigheterna, såvida det är en "ok" produkt så är ju pengarna troligen garanterade tillbaka + vinst.

Permalänk
Medlem

Märkligt uttalande. Efterfrågan på HL3 kommer inte "dö ut" utan den blir snarare starkare ju mer tid som förflyter. Men nu är det ju heller inget officiellt uttalande så det känns lite skit samma faktiskt.

Jag tror de fattar att det ligger enorma pengar i HL3. Folk skulle köpa och spela det liksom. Det skulle ju vara en AAA-titel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har väl Valve inte släppt något bra FPS sedan Portal. HL3 hade varit det som kunnat lyfta Valve igen.

Permalänk
Medlem

Kan dom fortsätta dra in miljoner efter miljoner på gamla Steam utan större motprestation förstår jag att dom inte har motivationen att skapa något vettigt igen... Allt dom har är halvfärdiga projekt som Steam OS, Steam machines m.m. Som sakta dör ut...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte heller att "HL3" kommer släppas. Det kommer aldrig nå upp till hypen.

Skrivet av Dunde:

Tyvärr så har väl Valve inte släppt något bra FPS sedan Portal. HL3 hade varit det som kunnat lyfta Valve igen.

Lyfta? Dom är redan på toppen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Avslutningsvis säger även personen att Valve valt att vara tystlåtna kring en uppföljare då ett omnämnande endast gör folk hoppfulla och de anser att det är bättre att låta det dö ut av sig självt.

Att styrande på Valve är så naiva att dom tror att folks väntan på HL3 ska självdö vägrar jag tro på.

Sen är det struntsamma om HL3 hade levt upp till hypen eller inte; bättre att det släpps och är "Ok" än att det aldrig släpps och att folk går och väntar på det. Folk hade ju köpt spelet av ren princip, så det är knappast pengar som är problemet.
Är dom rädda att varumärket ska ta skada? Låter osannolikt om dom ändå är villiga att låta det självdö från första början...

Skrivet av Wh1spY:

Lyfta? Dom är redan på toppen.

Precis, och det är det som är problemet. Valve har blivit lata...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har jag sagt i flera år. Deras affärskultur omöjliggör stora projekt, därför dom satsar på att tjäna pengar på fanskapade hattar och liknande.

Lata har dom också blivit. Så fort dom stöter på problem så lägger dom ner projektet.

Valve borde säljas till ett företag med ägare som kräver resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Half-Life 3 confirmed.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

"Dessa har dock alla stött på diverse problem under arbetets gång, vilket av olika anledningar lett till att arbetet avslutats."

Helt rätt inställning! Stöter man på problem är det bara att lägga av direkt. Problemlösning är överskattat.

Permalänk
Medlem

2023-12-01 nånting säger mig ett det datumet är viktigt att se mot. Matematik säger allt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jag tror inte heller att "HL3" kommer släppas. Det kommer aldrig nå upp till hypen.

Lyfta? Dom är redan på toppen.

Du har tydligen inte upplevt Valve under 90-talet samt tidig 00-tal.

Idag är dom bara en skugga av sitt forna jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd

Klart dom kommer att mjölka HL i något skede. Gärna förr än senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Blir det inget HL3 så är det sämsta nyheten 2017 oavsett var som händer resten av året.

Skitliv.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Har jag sagt i flera år. Deras affärskultur omöjliggör stora projekt, därför dom satsar på att tjäna pengar på fanskapade hattar och liknande.

Lata har dom också blivit. Så fort dom stöter på problem så lägger dom ner projektet.

Valve borde säljas till ett företag med ägare som kräver resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

du glömde dota2 och tournaments som International 1 2 3 4 5 6 och ev 7. och vi ska inte glöma csgo majors och annat, sedan så kanske dom inte vill släppa ett spel som inte är så bra som det kan vara helt enkelt, kolla på tex starwars när de filmade första filmerna (1-2 i serien) senare då teknologin hade kommit längre.

och sedan är valve inte så jätte stort som man kan tro, ganska liten spelstudio faktiskt. Ca 370 anställda ~

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

De borde släppa en avslutning på Half-Life-serien i form av en Episode 4 som en skön anspelning på att de inte gillar siffran 3.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

"We Used to Make Games. Now We Make Money."

Permalänk
Medlem

Jag läser detta svammel å tar det med ett helt traktorsläp med salt. Att Valve simmar i pengar och är ej i brådska att få ut HL3 kan ja tro på, men utan tvekan kommer det ut nångång.

Permalänk
Medlem

Då va meningen med livet över. Fuck.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

du glömde dota2 och tournaments som International 1 2 3 4 5 6 och ev 7. och vi ska inte glöma csgo majors och annat, sedan så kanske dom inte vill släppa ett spel som inte är så bra som det kan vara helt enkelt, kolla på tex starwars när de filmade första filmerna (1-2 i serien) senare då teknologin hade kommit längre.

och sedan är valve inte så jätte stort som man kan tro, ganska liten spelstudio faktiskt. Ca 370 anställda ~

Glömde på vilket sätt? Att anordna turneringar är inte att skapa spel. Inte heller att anställa moddare så att dom tillverkar spel i företagets namn...

Det är lika många anställda som CDPR, Epic games har 250, Game Freak har 100.

Sluta försvara Valve annars kommer dom aldrig att ändra sig. Just nu lever dom på microtransaktioner av material skapat av fans samt på inlåsning i deras tjänst Steam.

Ett spelföretag kan inte vara ett bra spelföretag om det inte släpper egenutvecklade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hoppades lite att HL3 skulle komma i samband med Steam machines och vara anpassat för den platformen. Hade de bundlats kan jag tänka mig att det skulle ge en del skjuts för dem maskinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punaneee:

Jag läser detta svammel å tar det med ett helt traktorsläp med salt. Att Valve simmar i pengar och är ej i brådska att få ut HL3 kan ja tro på, men utan tvekan kommer det ut nångång.

Tror det är bäst för din egen skull att först och främst anta att det inte kommer, så när det mot all rimlig förmodan kommer ut så är det en positiv överraskning istället för att vänta på ingenting.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Musikälskare

Vägrar tro på det så det spelar mindre roll imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vad Anställer de för folk på Valve som inte ser HL3 som det mest spännande spelprojekt som finns?
Som inte inser att de kommer att skriva historia och bli hyllade superhjältar av fansen.
Fans, som är så utsvultna och fanatiska att de kommer att upphöja HL3 till skyarna hur bra eller
dåligt det än är.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.