Permalänk
Testpilot
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Snåla på nätagget? 500w du menar att det inte räcker? Han ska inte driva Tjerbobyl utan en skärm och ett Gtx1080. Chilla med nätagg uppemot 1000w det är tokigt som folk sysslar med.

Ja du får vad du betalar för. Dominators 3200mhz 32Gb med passiv kylare? Dessutom vill han ju att datorn ska se bra ut.
Försök anpassa färgerna på komponenterna och designen nästa gång. Den dator du la upp är knappast bättre än mitt förslag och 1000x snyggare

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tinypope:

@PROSPECT-GRIPEN: Det han menar med din build är att nätaggregatet är just 'B' iom att det är en bronze agg med en effektutveckling på cirka 80-85procent. Det känns sjukt dumt att snåla in på nätaggregatet med en sån stor budget som han nu har tillhanda. Sen varför folk skulle vilja köra med en Noctua kylare är just funktionalitet före form, alla vill inte ha ett case som står framme utan alla har vi olika smaker.

Som Tinypope redan nämnt så är nätagget ett så kallat "B" klassat nätagg med låg 80+ certifiering. Jag nämnde inget om Watten i huvudtaget, utan det handlar rent om att välja kvalitativa komponenter som håller länge, har bra garantier och har hög effekt.

Angående kylaren så är det tycke och smak.
Kraken X62, H115 och NH-D15 presterar nästan lika inom en delta av 5c i alla tester jag läst. Personligen så tar jag luft över vatten alla dagar i veckan då det bara "fungerar" - Man behöver aldrig oroa sig över pumpen eller dylikt, ett problem jag fick både med en H75 och en H110i.

Att betala över 500kr för Dominator minnen som bara är 200Mhz snabbare är rent vanskligt i mitt tycke, om man nu inte ska färgkordinera sitt bygge.
Men då återkommer vi till en annan punkt: Vad är viktigast?

  • Price

  • Performance

  • Estethics

  • Aucoustics

Med hjälp av dessa 4.a punkter kan man välja 3 och sedan göra det klassiska triangel dilemmat, där man hela tiden lär balansera.

Ditt bygge må vara snyggt att ha som en "display piece", mitt istället är en stor svart låda som är ljuddämpad som är mer lämplig att gömma undan så den inte märks av.
Men personligen har jag hellre en knäpptyst dator utom synhåll en stor discolåda som lyser upp halva rummet när man spelar - Men det är bara min personliga åsikt.
Sedan hade OP en budget om 20,000kr, så att gå över med 4,000kr bara för att få det "snyggt" och inte bidra med något mer funktionellt som kan rättfärdiga priset känns inte som att det hör hemma i detta fall. Spara hellre dem där 4,000 kronorna och investera i en custom loop (vattenkylning) - Ser bra mycket snyggare ut än både luft eller AIO kylare.

Edit: Postar en bild på min dator (har dock bytt till en EVGA Pro SLi brygga sedan denna blev tagen). Skulle långt ifrån kalla detta förjäkla fult. Komponenter ser du(ni) i sign;

//YataKami

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Digital fyndjägare

@Sporkies: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10138081/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Vad gör den där bättre än den du plockade ihopp före?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Digital fyndjägare

@Sporkies: starkare nätagg, bättre CPU Kylare och något snyggare (Smaksak men ändå).
Prestandan är densamma så någon skillnad "sådär" är det inte.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

@Sporkies: Denna funkar också, skillnaden är sämre kylare, svagare nätagg, bättre pris.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10146929/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@Sporkies: starkare nätagg, bättre CPU Kylare och något snyggare (Smaksak men ändå).
Prestandan är densamma så någon skillnad "sådär" är det inte.

Men nätagget är ju billigare? Är det bara för att det är annat märke eller förlorar jag något med att byta med det du valde först?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Som Tinypope redan nämnt så är nätagget ett så kallat "B" klassat nätagg med låg 80+ certifiering. Jag nämnde inget om Watten i huvudtaget, utan det handlar rent om att välja kvalitativa komponenter som håller länge, har bra garantier och har hög effekt.

Angående kylaren så är det tycke och smak.
Kraken X62, H115 och NH-D15 presterar nästan lika inom en delta av 5c i alla tester jag läst. Personligen så tar jag luft över vatten alla dagar i veckan då det bara "fungerar" - Man behöver aldrig oroa sig över pumpen eller dylikt, ett problem jag fick både med en H75 och en H110i.

Att betala över 500kr för Dominator minnen som bara är 200Mhz snabbare är rent vanskligt i mitt tycke, om man nu inte ska färgkordinera sitt bygge.
Men då återkommer vi till en annan punkt: Vad är viktigast?

  • Price

  • Performance

  • Estethics

  • Aucoustics

Med hjälp av dessa 4.a punkter kan man välja 3 och sedan göra det klassiska triangel dilemmat, där man hela tiden lär balansera.

Ditt bygge må vara snyggt att ha som en "display piece", mitt istället är en stor svart låda som är ljuddämpad som är mer lämplig att gömma undan så den inte märks av.
Men personligen har jag hellre en knäpptyst dator utom synhåll en stor discolåda som lyser upp halva rummet när man spelar - Men det är bara min personliga åsikt.
Sedan hade OP en budget om 20,000kr, så att gå över med 4,000kr bara för att få det "snyggt" och inte bidra med något mer funktionellt som kan rättfärdiga priset känns inte som att det hör hemma i detta fall. Spara hellre dem där 4,000 kronorna och investera i en custom loop (vattenkylning) - Ser bra mycket snyggare ut än både luft eller AIO kylare.

Edit: Postar en bild på min dator (har dock bytt till en EVGA Pro SLi brygga sedan denna blev tagen). Skulle långt ifrån kalla detta förjäkla fult. Komponenter ser du(ni) i sign;
http://i.imgur.com/DLZlI6M.jpg

//YataKami

Förlåt, men får man fråga varför har du monterat processorkylaren åt det hållet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10147772/

Köp windows på kinguin
du kan lägga till ljus moddning om du vill
svart/vit tema

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Cenorida:

Förlåt, men får man fråga varför har du monterat processorkylaren åt det hållet?

Jag testade med både push och pull, fick ingen temp skillnad alls (med 1-2c felmarginal) under varken FireStrike eller AIDA64. Så valde helt enkelt det som gav mig enklast möjlighet att komma åt RAM om jag skulle behöva det!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >