Lura android emulator att det är en mobil? Hjälp!

Permalänk

Lura android emulator att det är en mobil? Hjälp!

Tjena!
Vet inte riktigt om det är i rätt forum eller om det får diskuteras.

Såhär är det: jag vill ha Viasat tv to go på datorn.
Men just nu så går det bara på mobiler och surfplattor o jag tänkte kan man inte lura en Android emulator att det är en mobil eller surfplatta ? Jag har försökt med bluestacks och det gick inte alls. Jag vet inte om jag gjort fel eller om det går.

alltså lura viaplay appen att det är en mobil som spelar upp det?

Hoppas ni förstår!

Med vänlig hälsning André

Permalänk
Inaktiv

varför "to go"? Vad för funktion är det specifikt du är ute efter?

Permalänk

@anon42512: jag vill kunna använda viasat tv to go på datorskärmen, alltså ha en skärm där jag kör android mobil version med appen viaplay. Då funktionen endast funderar med mobil och surfplattor.
Anledningen är att jag ska kunna kolla tv i dator rummet på övervåningen utan att ha en extra box

Mvh André

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hallberg2:

@Loxus: jag vill kunna använda viasat tv to go på datorskärmen, alltså ha en skärm där jag kör android mobil version med appen viaplay. Då funktionen endast funderar med mobil och surfplattor.
Anledningen är att jag ska kunna kolla tv i dator rummet på övervåningen utan att ha en extra box

Mvh André

Men varför kör du inte Viaplay på normalt vis i webbläsaren på pcn i stället för att strula med appar via en Androidemulator när det inte behövs ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Men varför kör du inte Viaplay på normalt vis i webbläsaren på pcn i stället för att strula med appar via en Androidemulator när det inte behövs ?

Ja, jag förstod inte heller och fick inget svar på min fråga o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallberg2:

Tjena!
Vet inte riktigt om det är i rätt forum eller om det får diskuteras.

Såhär är det: jag vill ha Viasat tv to go på datorn.
Men just nu så går det bara på mobiler och surfplattor o jag tänkte kan man inte lura en Android emulator att det är en mobil eller surfplatta ? Jag har försökt med bluestacks och det gick inte alls. Jag vet inte om jag gjort fel eller om det går.

alltså lura viaplay appen att det är en mobil som spelar upp det?

Hoppas ni förstår!

Med vänlig hälsning André

Den som söker skall finna! http://www.sweclockers.com/forum/trad/1445329-android-emulato...

Skrivet av mrqaffe:

Men varför kör du inte Viaplay på normalt vis i webbläsaren på pcn i stället för att strula med appar via en Androidemulator när det inte behövs ?

Viaplay TV to go, dvs att kunna se live-TV, finns i dagsläget enbart till Android och iOS, inte datorer.