Philips BDM4037UW är välvd 40-tumsskärm för skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag tycker mig se "rutor" i X34:ans bild. Gissar att jag anpassat synen till den högre upplösningen och inte kan undgå att se hur låg upplösning annat än 4K är?

Själva pixlarna har så gott som samma storlek på en 34 tums wide som en 40 tums 4k skärm. (40 tummaren är helt enkelt bara större)
Det måste vara något annat som orsakar detta.
Säker på att du har rätt upplösning och färgdjup på x34:an? (och rätt kabel?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Själva pixlarna har så gott som samma storlek på en 34 tums wide som en 40 tums 4k skärm. (40 tummaren är helt enkelt bara större)
Det måste vara något annat som orsakar detta.
Säker på att du har rätt upplösning och färgdjup på x34:an? (och rätt kabel?)

Tack för påpekandet. Upplösning, inställningar och färgdjup är korrekta. Tycker mig se som ett rutnät/ränder (framförallt på det gråa här på sidan). Höjde kontrasten och då blev det i all fall bättre...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Men om du kollar exempelvis på händer, huvuden etc när du kollar ex netflix eller annan film. Ser inte du att det smetar efter som tusan oxå? Tänkte om det skiljer från ex till ex.. Jag tycker det är så sjukt jobbigt så det liknar ingenting.
Irriterande för jag gillar bilden annars, och designen och storleken..

Har faktiskt bra sett en och då var det en av LGs första 4k 48" TV-apparater som smetade lite mycket i snabba scener. Men detta är faktiskt värre. Påminner om den första lcd-tvn jag köpte från Samsung. En 32" på den tiden. Gick inte att få bort heller. Trots allt pillande i menyerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StrandSnygg:

Men om du kollar exempelvis på händer, huvuden etc när du kollar ex netflix eller annan film. Ser inte du att det smetar efter som tusan oxå? Tänkte om det skiljer från ex till ex.. Jag tycker det är så sjukt jobbigt så det liknar ingenting.
Irriterande för jag gillar bilden annars, och designen och storleken..

Har faktiskt bra sett en och då var det en av LGs första 4k 48" TV-apparater som smetade lite mycket i snabba scener. Men detta är faktiskt värre. Påminner om den första lcd-tvn jag köpte från Samsung. En 32" på den tiden. Gick inte att få bort heller. Trots allt pillande i menyerna.

Jag ser sällan film på skärmen, men provade ett par 1080p nu och märkte ingenting. Jag kör SmartResponse av.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1