Permalänk
Medlem

värde för denna dator?

Hade tänk sälja min dator som jag byggde i augusti 2016. Vad kan den vara värd?

intel Core i5-6500 3.2GHz Quad-Core Processor
Asus H110M-A Micro ATX LGA1151 Moderkort
Kingston HyperX Fury Black 8GB (2 x 4GB) DDR4-2133
Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive
Western Digital Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Asus GeForce GTX 750 Ti 2GB Video Card
EVGA 500W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply
Phanteks ECLIPSE P400 ATX Mid Tower Case

Permalänk
Medlem

Inte speciellt mycket trots att den är relativt ny... den är lite svår att värdera kan jag tycka. Jag skulle inte ge mer än typ 3000:- som paket. Du kanske kan få 4000:- för den? Vill du sälja den så kan du ju alltid lägga ut den och ha budgivning då får du se vad den är värd? Du får antagligen mer för den om du säljer den i delar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Inte speciellt mycket trots att den är relativt ny... den är lite svår att värdera kan jag tycka. Jag skulle inte ge mer än typ 3000:- som paket. Du kanske kan få 4000:- för den? Vill du sälja den så kan du ju alltid lägga ut den och ha budgivning då får du se vad den är värd? Du får antagligen mer för den om du säljer den i delar.

Skrivet av Alle22:

båda priserna låter rimliga, hade tänk gå ner cirka halva priset från inköpspriset. Tänkte vore bra och höra andras åsikter också.

Permalänk
Medlem

3500-4000 kr

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Inte speciellt mycket trots att den är relativt ny... den är lite svår att värdera kan jag tycka. Jag skulle inte ge mer än typ 3000:- som paket. Du kanske kan få 4000:- för den? Vill du sälja den så kan du ju alltid lägga ut den och ha budgivning då får du se vad den är värd? Du får antagligen mer för den om du säljer den i delar.

Har ingenting med själva inlägget att göra och om det är olämpligt så kan det tas bort men jag undrar varför man skulle få mer om man säljer den i delar. Borde det inte kosta lite mer att ha den färdig då det krävs tid för att sätta ihop en dator? Kan som ni förstår inte så mycket om datorer.

Permalänk
Medlem

~4k.

Skrivet av medicoreman:

Har ingenting med själva inlägget att göra och om det är olämpligt så kan det tas bort men jag undrar varför man skulle få mer om man säljer den i delar. Borde det inte kosta lite mer att ha den färdig då det krävs tid för att sätta ihop en dator? Kan som ni förstår inte så mycket om datorer.

Ditt tänkande är logiskt, men det brukar kunna vara rabattpris på kompletta paket, gissningsvis då "entusiast-folket" här ofta är intresserade av specifika delar och annars endast lägger bud på dessa. Sälja komplett gynnar köpare för smidigheten, få lite lägre pris gynnar köparen, så det brukar bli en win-win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jean662:

Hade tänk sälja min dator som jag byggde i augusti 2016. Vad kan den vara värd?

intel Core i5-6500 3.2GHz Quad-Core Processor
Asus H110M-A Micro ATX LGA1151 Moderkort
Kingston HyperX Fury Black 8GB (2 x 4GB) DDR4-2133
Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive
Western Digital Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Asus GeForce GTX 750 Ti 2GB Video Card
EVGA 500W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply
Phanteks ECLIPSE P400 ATX Mid Tower Case

Skulle säga att du kan max 3500 och då ska du ha tur.

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO