asus.com ddns (i asus rt-n66u router) redirectar till reklam

Permalänk
Medlem

asus.com ddns (i asus rt-n66u router) redirectar till reklam

Hej,

Jag har en asus rt-n66u router. Med denna routern så ingår det typ någon dns adress xxxx.asuscomm.com

Dock på senaste har jag fått något krångel så när jag ska gå in på min adress så kommer jag till någon sån reklam sida där det står att jag ska vinna iphones och massa annat skit. Det går inte klicka bort och jag har testa på flera datorer. Avast hindrar att man kommer in så det verkar vara frågan om något virus som smyger sig in.

Det jag nu har gjort för att komma vidare är att byta dns men det är ju lite det som är poängen med en dns att man inte ska byta den. Så känns inte helt bra.

Någon annan som haft/har samma problem?

Permalänk
Medlem

Det är något Asus aktiverar i sådan fall du kan ju köra Google DDNS om du har någon möjlighet skicka din ip till deras APIer, men det bästa vore ju om du kontaktade din ISP begära få en fast IP till din mac adress, Banhof bruka aktivera det gratis, finns nog andra ISP som kan erbjuda fast IP genom låsa den till en macadress så den inte byts.

Permalänk
Medlem

Du har skrivit fel adress is så fall, notera mm i asuscomm.com vs asuscom.com

Den första är rätt med 2 st mm, den andra redikertar till vanlig phishing sida.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du har skrivit fel adress is så fall, notera mm i asuscomm.com vs asuscom.com

Den första är rätt med 2 st mm, den andra redikertar till vanlig phishing sida.

Nej jag har inte skrivit fel adress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har precis samma router, har inte någon dns med den adressen i min, ddns är inte ens aktiverat som standard i routern så något har du gjort, dra en factory reset eller ta bort adressen bara så är det lungt.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Testpilot

Ditt problem verkar inte ha något med programmering att göra så jag flyttar den till nätverksdelen då det är routern du har problem med. Förtydligade även rubriken lite så att det framgår att det handlar om en router.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Senaste firmware?

Routern kan sedan ha blivit infekterad och då behövs en riktig factory reset.

DDNS riktigt uppsatt?
http://www.asus.com/us/support/FAQ/1011725/

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fursu:

Nej jag har inte skrivit fel adress.

Skickades från m.sweclockers.com

Och du är säker på detta?

Vad jag försöker säga är att asuscom.com redirektar till reklam, men den RIKTIGA adressen asuscomm.com gör det inte.

Inte som att jag själv aldrig gjort misstaget skrivit fel adress, dvs varför jag vet om problemet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Testpilot

Har också en xxx.asuscomm.com DDNS, har inte detta problem.

Antingen skriver du in fel, har virus på dina datorer (chrome plugin?) eller virus i routern.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >