En av mina skärmar tar väldigt lång tid att starta?

Permalänk
Medlem

En av mina skärmar tar väldigt lång tid att starta?

Hej som titeln lyder så har jag två skärmar och en tar ungefär 10 minuter att starta, det är inget fel på skärmen då om jag bara har den skärmen ikopplad startar den direkt utan det blir problem när jag har två skärmar ikopplade. Detta problem uppstod när jag köpte min nya dator och allt fungerade perfekt på min förra. När jag startar datorn så tar det ungefär 5 minuter innan det händer någonting, skärmen ä helt svart men tillslut börjar den blinka Benq ungefär varannan sekund i ytterligare 5 minuter.

NVIDIA geforce gtx 960
Intel(r) Core(TM) i5-6400 2.7GHz
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad händer om du skiftar kablarna mellan skärmarna?
Och då menar jag på båda sätt dvs först skifta dom i skärmarna och prova sen skifta dom på grafikkortet och prova.

Är det samma skärm som har samma problem vid dessa tester heller följer det nån kabel/grafikkorts utgång?
Har du andra kablar att testa med?
Hur långa kablar har du?

Kanske är en kabel som är på gränsen för vad den klarar av i upplösning o hz och/heller är skadad och/heller har dålig passform i kontakten, kanske nån kontakt i skärm/grafikkort som är skadad.
Har du 3m heller längre kablar så prova kortare och se om det hjälper (haft en hel del problem med 3m+ kablar själv) och JA om det behövs så flytta skärmar heller dator en stund för att testa.

Hur gammal är skärmen?
Kanske nätagget i den börjar bli dåligt? (men då borde den uppföra sig likadant även ensam)

Hur kör du dom i windows? dvs clonat/spannat? om du ändrar detta blir det likadant då?
Vad händer om du kör tex en linux livecd/dvd/usb och ställer in att båda skärmar ska ge bild?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Hittar du den blinkande standbyskärmen i geforcepanelen?
Körde du windows 10 på gamla systemet?