Microsoft bekräftar spelläge i Windows 10 Creators Update

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Dumt jävla påstående då featuren ska göra exakta motsatsen. Dessutom så ligger min CPU användning redan nu och puttrar på 1-5% vid idle och oftast är det någon Chrome process som tar den CPUn

Skickades från m.sweclockers.com

Så du säger att lägga till Xbox appen, live-streaming, social appar osv. inte kommer att påverka prestandan? Och när din CPU är i idle vid dessa 1-5% så kör du väl inte spel som behöver ha CPU:n?

Lite aggressiv där kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Så mer bloat program som tar CPU prestanda?

Skrivet av Sir. Haxalot:

Dumt jävla påstående då featuren ska göra exakta motsatsen. Dessutom så ligger min CPU användning redan nu och puttrar på 1-5% vid idle och oftast är det någon Chrome process som tar den CPUn

Skickades från m.sweclockers.com

Du säger ju själv å anger ett program som tar %, så nåt som ska ta % ska göra att det tar mindre %.
Varför ens ha den % krävande saken ifrån första början?

Är upp till användaren om han/hon vill köra med youtube/stream m.fl samtidigt som dom spelar eller vill maxa ut spelet.
Redan direkt efter installation av M$-W så har det lagt sig drösvis med tids-aktiviteter där system vill scanna å kolla din dator efter de ena å det andra.

Så behövs det verkligen EN till (som du säger(jävla)) funktion som ska kolla?

Skrivet av Frejoh466:

Så du säger att lägga till Xbox appen, live-streaming, social appar osv. inte kommer att påverka prestandan? Och när din CPU är i idle vid dessa 1-5% så kör du väl inte spel som behöver ha CPU:n?

Lite aggressiv där kan man tycka.

Precis, jag brukar ibland slå ner vartenda ett av alla dessa DU MÅSTE HA program för att få spela just för att få MAX.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Ja det är tragiskt. Som tur är verkar jag haft någorlunda tur. Men 599:- är saftigt för ett spel som inte funkar som det ska. Saknar även möjlighet att köra det i steam in-home streaming. Men de vill väl att jag ska köpa en Xbox One för att spela det på min TV

Permalänk
Medlem

Jag är fundersam över hur detta ska fungera i praktiken med exempelvis streaming och teamspeaktjänster som används samtidigt som man spelar. Och givetsvis hur stor prestandaskillnad det verkligen kommer göra.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Hur mycket skillnad i prestanda gjorde det verktygen då?:)

Det var ju version 3. Så jag gissar på 3% för dåvarande system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pwntato:

@trickeh2k: Ja det är tragiskt. Som tur är verkar jag haft någorlunda tur. Men 599:- är saftigt för ett spel som inte funkar som det ska. Saknar även möjlighet att köra det i steam in-home streaming. Men de vill väl att jag ska köpa en Xbox One för att spela det på min TV

Köpte min kod på CDON för 299kr. Du har 980ti och dessutom 6700k, förmodar att du överklockat din gpu. Jag har 3570k och 1070, när jag hade stabil överklockning så fungerade dom flesta spelen utmärkt, förutom ett par spel bl.a FH 3, ändrade till bara lite överklockning och samma resultat. Kanske MSI Afterburner som är orsaken. Nu när jag har gpun ocklockad flyter alla spel utmärkt i 4k. Stadiga 60fps på FH 3 och inga krascher som var vanligt när jag hade den överklockad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Köpte min kod på CDON för 299kr. Du har 980ti och dessutom 6700k, förmodar att du överklockat din gpu. Jag har 3570k och 1070, när jag hade stabil överklockning så fungerade dom flesta spelen utmärkt, förutom ett par spel bl.a FH 3, ändrade till bara lite överklockning och samma resultat. Kanske MSI Afterburner som är orsaken. Nu när jag har gpun ocklockad flyter alla spel utmärkt i 4k. Stadiga 60fps på FH 3 och inga krascher som var vanligt när jag hade den överklockad.

Vet inte om du svarade fel person? Jag har ett 780 och en 4790k, så rätt stor skillnad. Jag sitter med en starkare processor, men ett klart svagare grafikkort. Mycket möjligt att Afterburner kan vara en bidragande orsak, men största problemet är att det inte är exklusiv fullskärm skulle jag tippa. Har en väldigt saftig överklock på min GPU, kör jag stock blir det ett rätt kraftigt prestandatapp.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2