Problem att connecta till skapade spel (Diablo 3)

Permalänk
Medlem

Problem att connecta till skapade spel (Diablo 3)

Hej.

Detta är min sista chans att hitta hjälp på mitt problem känner jag och jag vet att det finns mycket kunnigt folk här så jag hoppas verkligen någon vet vad jag ska göra.

Problemet är att när jag skapar ett online spel (Creating a game) i Diablo 3 på PS4 så kan inte min vän joina mitt spel men andra kan komma in helt random genom (Quick match) men så fort man ska invita någon till spelet så funkar det inte. Polaren har exakt samma strul, han kan skapa ett spel och folk kommer in random men han kan inte bjuda in vänner till spelet och vi lyckas inte lösa problemet.

Vi sitter båda bakom en ASUS router (RT-N14U) i mitt fall och han någon annan modell. Vå båda har sökt frenetiskt på google och youtube för att försöka finna en lösning, vi har öppnat rekommenderade portar, stängt av brandväggar, satt statisk IP på PS4 och testat Enable DMZ för PS4an men inget hjälper

Har kollat efter uppdateringar till min router men inget finns att hämta (Har senaste versionen)

Är det någon kunnig här som har nån koll på vad som kan vara felet? Testar nästan vad som helst bara jag får det att lira.

Tack på förhand!

Permalänk

Hej,

Det första att testa, om möjligt, är om felet försvinner om ingen router används.

Permalänk
Medlem

@Seiryuu-sama: Hej, tack för ditt svar!

Jag kör PS4at via Wi-Fi från ett annat rum än nätverksuttaget och har ingen sladd som räcker så långt, men det hade jag faktiskt inte ens tänkt på så jag ska testa det om inget annat fungerar.