Får inget pop up-fönster när jag försöker att joina en server (Battlefield 4)

Permalänk

Får inget pop up-fönster när jag försöker att joina en server (Battlefield 4)

Jag har instalerat om bf4 (två gånger) pga när ja joina en server så får ja inte något popup window så ja kommer inte in i spelet
vad kan problemet vara?

§3.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Vila i frid

Använd INTE Internet Explorer som default web-browser, använd Google Chrome. Jag upptäckte att EA använder amazon-servers som inte har rätt säkerhetscerifikat på några av EA's hyrda servers. EA låter IE-användare använda andra servers än Google Chrome, förmodligen baserat på "user agent". Det låter helsjukt men det hela finns att läsa på EA's supportforum där jag skapade en "ticket". //MrAssange i BF4

Permalänk

Jag använder mozilla Firefox, de bara slutade funka när bf1 släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@Theworldman:
Testa byta till Chrome då?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

funkar inte att byta te chrome, va ska ja hitta på då?

Permalänk
Medlem

@Theworldman
Testa att gå in på Battlelog, håll muspekaren på ditt namn och gå till settings och klicka i use plugin-free game launching och se om det fixar sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@Theworldman: Varför funkade det inte? Hur försökte du göra?

Permalänk
Medlem

Har själv ofta samma problem och har provat alla lösningar jag hittat på nätet. Detta ger resultat ibland: högerklicka på bf4.exe, bf4webhelper.exe och origin.exe -> egenskaper -> kompatibilitet -> kör det här programmet som en administratör. Prova olika kombinationer av ovanstående, och se till att inaktivera Origin i spelet (högerklicka på BF4 i origin -> spelegenskaper).

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10