Feedback på min första gaming dator!?

Permalänk
Medlem

Feedback på min första gaming dator!?

Hej! Har länge tänkt köpa en ny dator som framförallt kommer användas till spel som, League of Legends, Overwatch och CS. Jag var först inne på att köpa en färdig dator men mina kompisar sa att det blev mycket billigare, och roligare, att bygga själv, så nu känns det rätt självklart. Har tidigare spelat på min Mac Book air som vi har fått från skolan, men det känns som att det längre inte funkar.
Har försökt sätta ihop en dator på Dustin och jag tror jag har allt jag behöver.

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti WindForce OC 4Gb
Processor: Intel Core I5 7600 3.5GHz Kaby Lake
Moderkort: MSI Z170A PC Mate
Chassi: Antec Gx505 Window
Mekanisk hårddisk: Seagate SV35 Series 1TB 3.5" SATA-600
SSD: Samsung 750 EVO 120GB 2.5" SATA-600
RAM Minne: Crucial DDR4 SDRAM 8GB 2133MHz DDR4 Ej ECC
Nätaggregat: Corsair Cx-m Series Cx650m 650Watt 80 PLUS Bronze

Kom gärna med synpunkter om vad som kan förbättras! Detta blir ungefär 8000 kr och vill inte komma över 9000-1000 om det är möjligt.

(Skärm, mus, headset och tangentbord har jag)

Permalänk
Medlem

Jag försökte pressa in så mycket jag kunde för pengarna. Lite långsammare processor än du valt men ett 1060 3GB istället. Större SSD. Har snålat in på allt. Valt billigast moderkort, nätaggregat och en 1TB-disk istället för 2TB som kostar någon hundralapp mer. 128GB SSD är för litet för min smak. Minst 240GB. Valde 1st 8GB för att i framtiden kunna uppgradera med mera med en sticka till. Systemet är mATX.

Vad som tillkommer är Sweclockers gratisfrakt och möjlig kylpasta om du inte kan få en klick av en kompis.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10124295/

Permalänk
Medlem

Eftersom du köper Kaby Lake CPU bör du välja moderkort med B250/Z270 chipset vilket Kaby Lake använder.
Z270 drar du mest nytta av med en olåst CPU.

Permalänk

Som ovan, köper du Kaby Lake bör du ha z270 moderkort. Och jag kan inte se att du valt nån kylare? Samt bör du gå efter Ram i minst 3000mhz.
Du kan spara lite pengar på nätagger, 650w behöver du verkligen inte. 500w kommer räcka gott o väl.

Ingen ide och snåla på nån tusenlapp hit o dit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Leoms: Tack så mycket, ser riktigt bra ut. Kan jag byta Chassit till något i samma storlek?

Permalänk
Medlem

@NissePro: Chassi som är minst mATX går bra. För att få ner några kronor på datorn så kan du använda medföljande kylfänsen till processorn. Den gör jobbet men inte mer än så. Så sett kan du välja lite dyrare processor, kanske ett grafikkort med två fläktar m.m. Detta för att i framtiden skaffa mer ramminne och processorkylare.

Bättre att köpa ett system som kan uppgraderas istället för att snåla lite på allt och inte direkt nöjd.

Jag vet inte hur mycket grafikkortet låter. Det är gjort att vara extra litet för små system. Jag valde det för att det var det billigaste 1060-kortet.