Huawei P8 Lite - överföra filer till pc

Permalänk

Huawei P8 Lite - överföra filer till pc

Hejsan alla clockers!

Har på min mobil stängt av alternativen för filöverföring så att den bara ska ladda när man kopplar den till datorn.
Vilket ställer till det lite nu när jag faktiskt vill överföra filer mellan telefon och dator.
Hur återaktiverar jag detta?

Har testat att koppla den till annan pc, samt sökt runt i inställningar, men tänkte höra om någon här har bättre koll?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att dra ner rullgardinen och välja vad som ska hända när du har sladden inkopplad?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

@Kilrah:

Nej, jag får inte upp något alls i rullgardinen när jag kopplar in telefonen

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

jag installerade denna på min dator-löste problemet/har samma lur som dig
http://consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en/index.html

lycka till // Magnus

Permalänk

@Blommen75:

Har instalerat programmet och aktiverat allt enligt instruktionen, men programmet säger fortfarande att ingen telefon är ansluten, trotts att den är det och tar emot laddning

Edit: Kanske ska tillägga att jag inte får upp något bekräftande "pling" från datorn om att enheten är ansluten, utan endast att telefonen "plingar" om att den får ström.

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

@Blommen75:

Har instalerat programmet och aktiverat allt enligt instruktionen, men programmet säger fortfarande att ingen telefon är ansluten, trotts att den är det och tar emot laddning

Edit: Kanske ska tillägga att jag inte får upp något bekräftande "pling" från datorn om att enheten är ansluten, utan endast att telefonen "plingar" om att den får ström.

Du råkar inte ha en USB kabel som endast tillåter laddning?
Kan du föra över via blåtand till datorn?
http://imgur.com/7y5gdLi så ser det ut på min huawei

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Antingen kabeln som bara tillåter laddning, eller så är drivrutinerna på datorn inte korrekt installerade.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Antingen kabeln som bara tillåter laddning, eller så är drivrutinerna på datorn inte korrekt installerade.

"Kabel enbart för laddning" visste inte om att sådana fanns, men nu när jag testade en annan typ av kabel (redan testat två olika men av samma märke...) så visade det sig vara det som var felet!
Tack för hjälpen i alla fall !

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

På min P9a så behöver jag välja något i rullgardinsmenyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

"Kabel enbart för laddning" visste inte om att sådana fanns, men nu när jag testade en annan typ av kabel (redan testat två olika men av samma märke...) så visade det sig vara det som var felet!
Tack för hjälpen i alla fall !

Inuti själva kabeln går det mindre kablar, som är till f ör laddning, överföring etc. Nästan alla kablar har båda delarna, men det kan v ara så att din gått sönder.

En annan grej som är rätt okänd är att många billigare kinakablar kör 28/28 gauge, vilket gör att dom bara kan ladda i 500 maH. Samma som om man kör en kabel via USBn på datorn. Tar oerhört lång tid att ladda.
Så ska man köpa nya kablar som stödjer 2.4 Amp, eller ännu värre så ska man köpa minst 28/24 gauge.
https://sv.wikipedia.org/wiki/American_Wire_Gauge

Dvs, 24 är mer än dubbelt så tjocka kablar än 28 och kan således pumpa ut mer kräm till din telefon.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3