Vad använder minst GB data APP eller WEBBLÄSARE?

Permalänk
Medlem

Vad använder minst GB data APP eller WEBBLÄSARE?

Til exempel: om jag kollar på samma program i samma upplösning på Youtube med appen, använder den mindre data från abonnemanget än om jag använder Webbläsaren?
Om inte vilken webbläsare är i så fall snålast?

Skälv har jag en Samsung S7. Men tänker det kanske skiljer sig åt från andra tillverkare med, speciellt Iphone. Så kan ni, så svara för alla eller bara det ni kan

Tack

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Til exempel: om jag kollar på samma program i samma upplösning på Youtube med appen, använder den mindre data från abonnemanget än om jag använder Webbläsaren?
Om inte vilken webbläsare är i så fall snålast?

Skälv har jag en Samsung S7. Men tänker det kanske skiljer sig åt från andra tillverkare med, speciellt Iphone. Så kan ni, så svara för alla eller bara det ni kan

Jag vet inte om det går att banta ned själva videofilen men jag använder mig av "Free Adblocker Browser" och det fungerar galant!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom det är videofilen som står för den absolut största andelen av datamängden så kommer skillnaderna att bli mycket små så länge du inte väljer en videofil med lägre kvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan nog få ner datamängden en hel del om du kör Firefox med uBlock Origin och blockerar all nätverkstrafik till tredje part förutom det som krävs för att en video ska kunna spelas. Annonserna lär ta upp en hel del data, samt analytics och andra onödiga skripts. Sen hur bra YouTube funkar i Firefox till Android vet jag inte.

Dessa regler kan läggas till i "Mina Regler" fliken i uBO.

youtube.com * 3p block youtube.com ggpht.com * noop youtube.com googlevideo.com * noop youtube.com ytimg.com * noop

Detta gör så att den bara laddar ner det som är nödvändigt för att sidan ska fungera.

Visa signatur