Permalänk
Medlem

Ny Speldator

Jag har tänkt bygga en ny speldator och jag behöver er hjälp. Jag har tänkt bygga datorn från två olika hemsidor, för att passa min budget.

amazon.de:

intel i5 6600k
crucial 8gb ram
corsair 550w

via prisjakt.se:
Asus dual gtx 1060 3gb
msi z170-a pro
phanteks eclipse p400
sandisk 240gb ssd

Tror ni att dessa komponenter är kompatibelt med varandra?. Tror ni att det är en risk med att köpa komponenter över amazon?.

Permalänk
Medlem

Hade varit enklare om du hade gett länk för respektive komponent. Hur som helst ser jag att du saknar CPU-kylare.

Sen, får man fråga vad detta kostar dig att köpa från respektive sida och vad har du för budget?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Register
prisjakt.se säljer väl inget?? De sammanställer bara priser och jämför....
Svårt att veta om du valt rätt minne....

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Hade varit enklare om du hade gett länk för respektive komponent. Hur som helst ser jag att du saknar CPU-kylare.

Sen, får man fråga vad detta kostar dig att köpa från respektive sida och vad har du för budget?

Från amazon blev det 3300kr och från prisjakt vilket jag har tagit från det billigaste priset som fanns blev det 4700 och det blir ca 8000kr. Min budget är 8000kr. Kommer inte kylaren med i lådan på köpet?.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Register:

Kommer inte kylaren med i lådan på köpet?.
Skickades från m.sweclockers.com

6600k kommer inte med kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Register:

Kommer inte kylaren med i lådan på köpet?.

Skickades från m.sweclockers.com

Modellerna som slutar på "k" har ingen medföljande kylare eftersom de är till för överklockning. Även om de haft det hade man velat köpa en egen för det.

Permalänk
Digital fyndjägare

Hej @Register:
Ett litet Tips!
Det kan ha sina fördelar att köpa från ett och samma kompetenta ställe som t.ex Inet. Visst kan du ta ett grafikkort från ett annat ställe o.s.v. men att köpa från så många olika platser kommer kanske ge dig mer strul än förtjänst om det uppstår strul för dig senare.

Vill du göra det enklare så kan du ta en titt på denna kundvagn jag satt ihop. Kanske faller den dig i smaken, allt kostar 9003:- inkl frakt. från en butik.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10127817/

OBS: Alla komponenter finns inne på lager.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Hej @Register:
Ett litet Tips!
Det kan ha sina fördelar att köpa från ett och samma kompetenta ställe som t.ex Inet. Visst kan du ta ett grafikkort från ett annat ställe o.s.v. men att köpa från så många olika platser kommer kanske ge dig mer strul än förtjänst om det uppstår strul för dig senare.

Vill du göra det enklare så kan du ta en titt på denna kundvagn jag satt ihop. Kanske faller den dig i smaken, allt kostar 9003:- inkl frakt. från en butik.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10127817/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/10127817/

OBS: Alla komponenter finns inne på lager.

@register

Jag håller helt med den ovan att det är mycket enklare att handla från ett ställe, då du har alla garantier/returer osv osv på ett ställe.
Än att börja skicka minnen till nåt annat land om dom är defekta, liksom.

Det blir ju lite dyrare men kanske du kan spara lite till och handla på ett ställe

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"