Noctua NF-S12A FLX eller annat förslag?

Permalänk
Medlem

Noctua NF-S12A FLX eller annat förslag?

Hej,

Då jag velar lite fram och tillbaka angående att byta chassi eller ha kvar det jag har nu (se signatur) så kollade jag lite på att försöka få till ett större luftflöde i det chassit jag har. Som synes i signaturen så sitter det inte mer än nödvändig kylning i den idag.

Kollade lite på Noctua NF-S12A FLX och i såna fall är tanken just nu i huvudet att köra tre såna, två för inluft och en för utluft med low noise adapter för att begränsa dom till 900 varv.

Vad tror ni som kan, är det en bra tanke eller finns det någon annan fläkt som gör samma jobb fast tystare ändå?

Använder burken som htpc och för lite enklare spel

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Efter lite mail konversation med Noctua så tror jag att jag kommer inhandla två stycken ULN fläktar att köra som inluft och använda den fläkten jag har för utluft.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB