vilken Router med bra Wifi, till Adsl uppkoppling skall jag välja

Permalänk

vilken Router med bra Wifi, till Adsl uppkoppling skall jag välja

I en lägenhet 120m2 med tjocka äldre väggar, och ett telia adsl avtal, med telias egna router, så når inte wifii in till sovrummen, riktigt bra speciellt då dörrar är stängda,och detta skapar problem med speciellt chromecast.

Vilken i er kännedom är en bra wifi router, Till ADSL
jag kan välja, med en max budget på 2000:-

tack i förskott för hjälp

ps
jag söker självklart själv också, men blir alltid glad åt lite hjälp..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

I en lägenhet 120m2 med tjocka äldre väggar, och ett telia adsl avtal, med telias egna router, så når inte wifii in till sovrummen, riktigt bra speciellt då dörrar är stängda,och detta skapar problem med speciellt chromecast.

Vilken i er kännedom är en bra wifi router, Till ADSL
jag kan välja, med en max budget på 2000:-

tack i förskott för hjälp

ps
jag söker självklart själv också, men blir alltid glad åt lite hjälp..

du har kvar Telia routern och köper en med AC-wifi och har en nätverkskabel mellan Telia & den nya routern..
sen ringer du telia och ber dom "brygga" Telia routern så dom kan prata med varandra.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

I en lägenhet 120m2 med tjocka äldre väggar, och ett telia adsl avtal, med telias egna router, så når inte wifii in till sovrummen, riktigt bra speciellt då dörrar är stängda,och detta skapar problem med speciellt chromecast.

Vilken i er kännedom är en bra wifi router, Till ADSL
jag kan välja, med en max budget på 2000:-

tack i förskott för hjälp

ps
jag söker självklart själv också, men blir alltid glad åt lite hjälp..

Behålla din router.
Köp en accesspunkt (t.ex Ubiquiti AC Lite).
Montera accesspunkt i annan del av lägenheten (nära sovrum?).
Dra kabel från din router till accesspunkt.

En trådlös router är inte tänkt att täcka hur stor område som helst, speciellt inte när man börjar använda 5GHz-bandet.
Det är mycket bättre att komplettera med flera sändare/mottagare (accesspunkter) för att nå en stabil och snabb uppkoppling.

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

du har kvar Telia routern och köper en med AC-wifi och har en nätverkskabel mellan Telia & den nya routern..
sen ringer du telia och ber dom "brygga" Telia routern så dom kan prata med varandra.

Tack, skall göra det

Skrivet av AndersHu:

Behålla din router.
Köp en accesspunkt (t.ex Ubiquiti AC Lite).
Montera accesspunkt i annan del av lägenheten (nära sovrum?).
Dra kabel från din router till accesspunkt.

En trådlös router är inte tänkt att täcka hur stor område som helst, speciellt inte när man börjar använda 5GHz-bandet.
Det är mycket bättre att komplettera med flera sändare/mottagare (accesspunkter) för att nå en stabil och snabb uppkoppling.

Var och införskaffade en sådan hos Kjell o co, tack för hjälp

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.