AMD släpper drivrutin för Resident Evil 7: Biohazard

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för Resident Evil 7: Biohazard

Senare under månaden lanseras nästa del av den populära spelserien Resident Evil. I vanlig ordning innebär detta en ny drivrutin från AMD med optimeringar för speltiteln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Nyhetstorka?

Verkar definitivt vara nyhetstorka (brukar vara så efter CES är över har jag märkt). Hoppas de släpper en artikel om Nvidia's senaste drivrutin också, om än endast för att "balansera vågen"

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Tycker absolut att det är värt att poängtera när nya drivrutiner släpps då dessa oftast även innehåller buggfixar och annat utöver speloptimeringen.

Permalänk
Medlem

Det är inte helt ovanligt att dom skriver om när det kommer nya drivrutiner och framförallt när det släpps till lite större spel.
En snabb sökning

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Verkar definitivt vara nyhetstorka (brukar vara så efter CES är över har jag märkt). Hoppas de släpper en artikel om Nvidia's senaste drivrutin också, om än endast för att "balansera vågen"

Skrivet av ClintBeastwood:

Det är inte helt ovanligt att dom skriver om när det kommer nya drivrutiner och framförallt när det släpps till lite större spel.
En snabb sökning

Dock är det definitivt en nyhet att AMD är ute både före spelets släpp och dessutom före Nvidia med en spel optimering. Nu spelar det ingen roll vem som är först imho, så länge drivarna är bra, men antalet buggar på AMD korten är verkligen på rätt väg.

Vad tycker dock folk om Crimson ReLive?
Jag har blandade känslor bara med Crimson och även med deras WattMan, men överlag är det bättre, dock inte på allt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Dock är det definitivt en nyhet att AMD är ute både före spelets släpp och dessutom före Nvidia med en spel optimering. Nu spelar det ingen roll vem som är först imho, så länge drivarna är bra, men antalet buggar på AMD korten är verkligen på rätt väg.

Vad tycker dock folk om Crimson ReLive?
Jag har blandade känslor bara med Crimson och även med deras WattMan, men överlag är det bättre, dock inte på allt.

Överlag så tycker jag det kan vara lite svårt att hitta rätt i Crimson men det beror väl på att man är ovan.

När det gäller att övervaka systemet så föredrar jag ändå Afterburner före Wattman, även om Wattman har vissa fördelar.

gillar Afterburners inteface som känns mest old school och afterburner är snabbt att klicka fram medans man måste gräva lite i mjukvaran för att komma till Wattman. Samma gäller OS för den delen, föredrar W7s interface före W8/W10 även om jag kör W10 nu.

Förstår inte varför alla försöker vara Apple med massa flashig grafik och runda mjuka knappar.. fan. Ge mig tydliga siffror med så lite lull som möjligt tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Överlag så tycker jag det kan vara lite svårt att hitta rätt i Crimson men det beror väl på att man är ovan.

Det är nog största felet med Crimson rent allmänt. De verkar gömma allt som man faktiskt är intresserad av att hitta så långt in det går, eller med ett namn som inte är vettigt så man hittar det, men inte inser det. Tog mig 15 min att hitta "WattMan"... trots att jag hittade det flera gånger, då man måste förstora fönstret för att se att det ens är en överklockning. (Letade efter det gamla programmet).

Skrivet av Bulibasha:

När det gäller att övervaka systemet så föredrar jag ändå Afterburner före Wattman, även om Wattman har vissa fördelar.

gillar Afterburners inteface som känns mest old school och afterburner är snabbt att klicka fram medans man måste gräva lite i mjukvaran för att komma till Wattman. Samma gäller OS för den delen, föredrar W7s interface före W8/W10 även om jag kör W10 nu.

Förstår inte varför alla försöker vara Apple med massa flashig grafik och runda mjuka knappar.. fan. Ge mig tydliga siffror med så lite lull som möjligt tack!

Håller helt med i layouten. Hur många har 480/390/Fury i sin surfplatta?... någon? Varför ska den då vara touch vänlig istället för desktop vänlig?

Dock verkar dens sätt att styra både flera power nivåer, ström osv faktiskt vara rätt bra. Istället för en rå en stegs OC, så kan man hitta lite olika nivåer och typ skapa en egen "turbo" kurva beroende på temps mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Dock är det definitivt en nyhet att AMD är ute både före spelets släpp och dessutom före Nvidia med en spel optimering. Nu spelar det ingen roll vem som är först imho, så länge drivarna är bra, men antalet buggar på AMD korten är verkligen på rätt väg.

Vad tycker dock folk om Crimson ReLive?
Jag har blandade känslor bara med Crimson och även med deras WattMan, men överlag är det bättre, dock inte på allt.

Testade att spela in när jag spelade. Märkte inte ens av nåt hackande. Verkar vara bra det lilla jag testade

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Dock är det definitivt en nyhet att AMD är ute både före spelets släpp och dessutom före Nvidia med en spel optimering. Nu spelar det ingen roll vem som är först imho, så länge drivarna är bra, men antalet buggar på AMD korten är verkligen på rätt väg.

Vad tycker dock folk om Crimson ReLive?
Jag har blandade känslor bara med Crimson och även med deras WattMan, men överlag är det bättre, dock inte på allt.

Jag tycker det är på rätt väg. Dom provar något nytt och ger fler funktioner.
Hur det ser ut är en smaksak, vissa gillar, andra inte. Jag skiter i vilket så länge jag hittar det jag vill ändra.
Det är tyvärr buggar för många med dom nu senaste 3 drivrutinerna.
När det är fixat så blir det en klar förbättring mot föregående drivrutiner.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Som gammal Resident Evil-spelare är jag lite osäker på denna titel, mer likt vad Silent Hill och exempelvis Amnesia levererar. Bra förbokningspriser men jag kommer nog personligen vänta på recensioner innan eventuellt köp. Dock ser det rätt lovande ut redan.

Sedan tycker jag det är rätt trist att Capcom fick betalt av Sony för att göra VR exklusivt för PS4-versionen i ett år. Inget VR för PC heller vad det verkar.

Skrivet av Paddanx:

Dock är det definitivt en nyhet att AMD är ute både före spelets släpp och dessutom före Nvidia med en spel optimering. Nu spelar det ingen roll vem som är först imho, så länge drivarna är bra, men antalet buggar på AMD korten är verkligen på rätt väg.

Vad tycker dock folk om Crimson ReLive?
Jag har blandade känslor bara med Crimson och även med deras WattMan, men överlag är det bättre, dock inte på allt.

Spelet är ingen Gameworks-titel, AMD har möjlighet att få till drivare innan lansering. Vilket såklart är bra, till skillnad från snudd på alla andra större titlar som är Nvidia-titlar i dagsläget.