Funderar på att skaffa ett headset efter år med ATH-M50x+Modmic

Permalänk

Funderar på att skaffa ett headset efter år med ATH-M50x+Modmic

Hej!

Har under de senaste åren haft hörlurar + modmic och tyckt det fungerat bra, men har börjat bli irriterad på att ha två sladdar som strular till det för mig. Mina gamla slitna hörlurar har också börjat strula lite, högra luren slutar låta lite då och då vilket såklart är störande. Pga detta har jag bestämt mig för att skaffa mig ett nytt set.

Har kollat runt lite på de dyrare headseten (sennheiser, audio technica etc) och många verkar stabila. Några som jag är intresserad av är tex:

https://www.inet.se/produkt/6607032/sennheiser-game-zero-svar...

https://www.inet.se/produkt/6607033/sennheiser-game-one-svart...

https://www.inet.se/produkt/6600018/audio-technica-ath-pg1-cl...

Hur tycker ni dessa headset mäter sig mot ATH-M50x + modmic? Vad är skillnaden mellan de två sennheiser headseten, tycker specs ser väldigt lika ut.
Om jag istället håller mig till hörlurar + mikrofon, har ni några kombinationer som ni rekommenderar? Mikrofon med stativ istället för modmic?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan inte säga något om dessa headset då jag inte lyssnat på dom.
Men jag bytte från headset till hörlurar och fristående mic och är sjukt nöjd. Tycker inte alls det är samma kvalité på ljudet i headset som det är på hörlurar.

Ett par tex Beyerdynamic 770 pro och en modmic eller blueyeti etc rekommenderar jag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Emtek:

Kan inte säga något om dessa headset då jag inte lyssnat på dom.
Men jag bytte från headset till hörlurar och fristående mic och är sjukt nöjd. Tycker inte alls det är samma kvalité på ljudet i headset som det är på hörlurar.

Ett par tex Beyerdynamic 770 pro och en modmic eller blueyeti etc rekommenderar jag

Varit sugen på en blue yeti/snowball ett bra tag, men oroad över att ljud och vibrationer från tex tangentbordet kommer plockas upp av en mikrofon på skrivbordet och då störa alla i samtalet. Hur har du upplevt detta?

Permalänk
Medlem

@Lundakocken:

Kan inte svara för yeti men polaren köpte en https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/hogtalare-he... och han kör med blåa switchar på tangentbordet och jag hör knappt trycken

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundakocken:

Varit sugen på en blue yeti/snowball ett bra tag, men oroad över att ljud och vibrationer från tex tangentbordet kommer plockas upp av en mikrofon på skrivbordet och då störa alla i samtalet. Hur har du upplevt detta?

Jag har min på golvstativ, min polare har en Blue yeti på bordet. Ingen av oss hör tangentbordet genom varandras mickar.
Skulle det bli problem så finns det ju billiga stativ så kan skruva fast i bordet så kommer den ju ifrån tangentbordet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Emtek:

Jag har min på golvstativ, min polare har en Blue yeti på bordet. Ingen av oss hör tangentbordet genom varandras mickar.
Skulle det bli problem så finns det ju billiga stativ så kan skruva fast i bordet så kommer den ju ifrån tangentbordet

Smart, öppnar upp många nya kombinationer av mikrofoner och hörlurar för mig

Permalänk

Eventuellt kan du ju köra riktiga lurar med faktiskt bra ljud, som dina ATH-M50 ändå har, tillsammans med modmic och sen kan du väl sätta ihop sladdarna med kabelstrumpa?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundakocken:

Smart, öppnar upp många nya kombinationer av mikrofoner och hörlurar för mig

Jajemen!
Både Audio Technica och Beyerdynamic kan jag rekommendera. Dock passade Beyer mina öron mycket bättre. Är väl en idé att åka till en hifi butik och testa lite olika

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Vad tycker ni om RØDE NT-USB och Audio-technica AT2020USB+ jämfört med blue yetin? De verkar ligga på rätt så samma prisnivåer (RØDE NT-USB är lite dyrare men med fler tillbehör). Tycker ni Yeti är bättre än dessa två?

Blue Snowball, yetins lillebror, hur tycker ni den mäter sig mot Yeti?