Permalänk
Inaktiv

Dator från Greattech?

Jag funderar på att köpa den här datorn med Windows till, är det värt det och kan man lita på dom?
https://greattech.se/product.html/infinity-st-6?category_id=5

Permalänk
Permalänk
Medlem

De verkar helt okej. Lite strul här och där och lite klumpigt bemötande när de skrivit här på SweC, men de verkar seriösa. Du får läsa på i de olika trådarna om dem och bilda dig en egen uppfattning.

Ni som avskyr Greattech och aldrig skulle handla där, bespara mig era svar, jag är inte intresserad. Jag har läst allt som skrivits och vet vad jag tycker.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

De verkar helt okej. Lite strul här och där och lite klumpigt bemötande när de skrivit här på SweC, men de verkar seriösa. Du får läsa på i de olika trådarna om dem och bilda dig en egen uppfattning.

Ni som avskyr Greattech och aldrig skulle handla där, bespara mig era svar, jag är inte intresserad. Jag har läst allt som skrivits och vet vad jag tycker.

Det är alltid lättast att sparka på den som ligger.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran: Nackdelen med ett forum som du inte själv kontrollerar, du kan inte få folk att låta bli att skriva och du kan inte säga åt någon att inte skriva bara för att du inte är intresserad.

@anon280033 : Jag skulle råda dig tlil att köpa en dator utav en väletablerad firma.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon280033:

Jag funderar på att köpa den här datorn med Windows till, är det värt det och kan man lita på dom?
https://greattech.se/product.html/infinity-st-6?category_id=5

Har själv inte handlat av dom , utan bara läst om dom på detta forum.
Så jag säger inte att du inte ska handla av dom , men varför väljer du inte Inet , Komplett eller Webhallen?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mange75:

Har själv inte handlat av dom , utan bara läst om dom på detta forum.
Så jag säger inte att du inte ska handla av dom , men varför väljer du inte Inet , Komplett eller Webhallen?
Mvh / Mange

För att de har den billigaste datorn med de delar jag skulle vilja ha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon280033:

För att de har den billigaste datorn med de delar jag skulle vilja ha

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv vilken dator du kikar på och vilka krav / budget du har så ska du se att du får både råd och tips om vart det är vettigast att handla det du söker

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon280033:

Jag funderar på att köpa den här datorn med Windows till, är det värt det och kan man lita på dom?
https://greattech.se/product.html/infinity-st-6?category_id=5

Jag säger inte att det kommer gå fel om du handlar från greattech men chansen är rätt stor. Tror du slipper en hel del huvudvärk om du håller dig till dom lite mer seriösa aktörerna.

Permalänk
Medlem

Från den tråd jag läst här på SweC så skulle jag aldrig handla av Greattech. Deras bemötande här på forumet var minst sagt nonchalant och otrevligt. Även om företaget i sig är seriöst så skulle jag aldrig ha att göra med ett företag med en sådan kundsupport som uppenbarligen tar väldigt lång tid på sig att fixa ett relativt simpelt ärende ifall något skulle vara fel med min leverans.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera dom ! jag läste om honom som fick fraktura strul och det verkar ha löst sig med dom, så ser inga helst problem jag har köpt min därifrån och jag beställde via deras hemsida med dom i telefon då jag hört så mycket skit om dom, aldrig haft en bättre dator kan jag säga, beställt färdigbyggda innan både från komplett och inet och dessa har alltid strulat för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immaaa91:

Jag kan rekomendera dom ! jag läste om honom som fick fraktura strul och det verkar ha löst sig med dom, så ser inga helst problem jag har köpt min därifrån och jag beställde via deras hemsida med dom i telefon då jag hört så mycket skit om dom, aldrig haft en bättre dator kan jag säga, beställt färdigbyggda innan både från komplett och inet och dessa har alltid strulat för mig

Reggade du dig bara för att försvara Greattech? ok

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immaaa91:

Jag kan rekomendera dom ! jag läste om honom som fick fraktura strul och det verkar ha löst sig med dom, så ser inga helst problem jag har köpt min därifrån och jag beställde via deras hemsida med dom i telefon då jag hört så mycket skit om dom, aldrig haft en bättre dator kan jag säga, beställt färdigbyggda innan både från komplett och inet och dessa har alltid strulat för mig

Hehe, registrerad idag, 2 inlägg och bara gott om GreatTech...

edit: 2:a på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immaaa91:

Jag kan rekomendera dom ! jag läste om honom som fick fraktura strul och det verkar ha löst sig med dom, så ser inga helst problem jag har köpt min därifrån och jag beställde via deras hemsida med dom i telefon då jag hört så mycket skit om dom, aldrig haft en bättre dator kan jag säga, beställt färdigbyggda innan både från komplett och inet och dessa har alltid strulat för mig

Haha du blir medlem endast för att kommentera i två trådar om Greattech? Aldrig haft ett bild av företaget men fick en tydlig bild nu. Snälla dela med dig av dina stul med komplett och inet.

Permalänk
Medlem

GT har fått mycket skit från swec men folk verkar bara läsa första inlägget och inte resten, de 3 "stora" trådarna har visat sig handla om

1. Köpare har angivit fel adress
2. Köparens konto är spärrat av banken
3. Köpare kontaktar inte svea som fakturan kom ifrån utan bara GT

Nåväl det sagt så beter deras representant här på forumet väldigt barnsligt och jag skulle inte handla därifrån.

Permalänk
Medlem

Lika bra att hålla sig till de stora aktörerna som inte har råd att tabba sig eftersom folk direkt hoppar till en av deras likvärdiga konkurrenter. Om t.ex Inet skulle börja leverera fel komponenter samt strula med betalningar och någon gör en tråd här på Swec där flera håller med och berättar om andra problem hade de fått det svårt framöver, trots att alla gör kundvagnar hos dem i köpråd-trådarna.

Visst det blir fel med stora kedjor också, det är ju människor som jobbar där, men de är oftast snabba på att lösa det utan problem. Dessutom känns det inte som om det finns utrymme för mindre företag att priskonkurrera med dem större, de stora har väldigt små marginaler på produkterna redan och då köper de ändå in grejerna för grossistpriser.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Haha du blir medlem endast för att kommentera i två trådar om Greattech? Aldrig haft ett bild av företaget men fick en tydlig bild nu. Snälla dela med dig av dina stul med komplett och inet.

Ja mina datorer har bara fungerat i ca 6 månader när jag beställt där ifrån tex komplett tog det över 6 månader innan jag fick tillbaka datorn och då va den inte ena fixad , då mitt Windows kashade sen hårddisken, på inet så gick först moderkortet sönder sen hårddisken och detta skulle inte ens gå på garantin
Jag fick göra ett nytt konto då jag inte kommer åt min gamla mail , därför det står att jag blev medlem nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så ni fick också sånna här meddelande när ni blev medlemmar första gången ? Haha så tråkigt av er att hacka på en bara för att ens gamla konto är borta , buhu hahahahahaha men tack för alla skratten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immaaa91:

Så ni fick också sånna här meddelande när ni blev medlemmar första gången ? Haha så tråkigt av er att hacka på en bara för att ens gamla konto är borta , buhu hahahahahaha men tack för alla skratten

Skickades från m.sweclockers.com

Lite nyfiken, vad hette ditt förra konto om man vågar fråga?

Vad gäller datorn i sig så är det lite tråkigt att de inte specar nogrannare. Men allt som allt verkar det ju inte vara uselt pris. Landar på runt 8.9k för samma delar om du köper löst och antar billigaste, så runt 2k pälägg för montage?

Permalänk
Medlem

@TheNoNa: chiilii hette mitt gamla och det fannstydligen inte längre

Permalänk
Medlem

Rekommenderas INTE

Köpt dator av dessa och fick hem en defekt dator som stänger av sig 10-20ggr/dag.
Reklamerade datorn direkt!
Fick tillbaka datorn med en extra faktura på 2000kr för service.
Blev varnad av företaget att om vi inte hämtade ut den defekta datorn och betalade fakturan skulle de fortsätta skicka ut fakturor på 2000kr till. S
Så nu sitter vi med en totalt defekt dator och har ingen möjlighet få support eller något.
Blev också väldigt dåligt bemötta av företagets "kundservice" är en kille som står för allt.
Han lade på luren mitt i samtal tex.
Alla svar, allt negativt gav han besked om via telefon.
Mail svarade han bara på allmänna frågor - resten svarade han inte på alls i mail.
Han förklarade senare i telefon att vi inte "hade några bevis på något för inget fanns nedskrivet och om vi skulle anmäla företaget skulle" ord stå mot ord".
Rekommenderar er som har kontakt med dem att spela in telefonsamtalen ifall ni hamnar i samma situation.

Rekommenderar absolut INTE detta företag - VARNAR istället för det!!

Permalänk
Medlem

Kör inet istället. Köp en av deras färdiga datorer eller be forumet välja delar för en budget och lägg sen till montering av inet i kundvagnen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Moi:

Trist med din upplevelse.
Men när dator blir byggd med skit komponenter, så kan det bli så.
Undrar bara på kommer någon skriva någonting positivt om Greattech

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Sant att man kan vara efterklok. Dock fick vi stället rekommenderat och litade på detta.

Det ledsamma i historien är att det är vår grabb som spenderat alla sina sparpengar från jul födelsedagar osv... Han mår rätt dåligt av detta...

Permalänk
Medlem

@Moi: Datorn kanske är defekt i sitt nuvarande tillstånd, men det kan vara möjligt att få liv i den och få den användbar.
I bästa fall så är det något mindre fel som kan kan lösas enkelt, antingen gratis eller för en mindre peng.

Eventuellt så kan någon i monterings-tråden tänka sig ta en titt om ni bor i närheten och du frågar snällt, värt ett försök iaf: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-vi...

Permalänk
Greattech
Skrivet av Moi:

Köpt dator av dessa och fick hem en defekt dator som stänger av sig 10-20ggr/dag.
Reklamerade datorn direkt!
Fick tillbaka datorn med en extra faktura på 2000kr för service.
Blev varnad av företaget att om vi inte hämtade ut den defekta datorn och betalade fakturan skulle de fortsätta skicka ut fakturor på 2000kr till. S
Så nu sitter vi med en totalt defekt dator och har ingen möjlighet få support eller något.
Blev också väldigt dåligt bemötta av företagets "kundservice" är en kille som står för allt.
Han lade på luren mitt i samtal tex.
Alla svar, allt negativt gav han besked om via telefon.
Mail svarade han bara på allmänna frågor - resten svarade han inte på alls i mail.
Han förklarade senare i telefon att vi inte "hade några bevis på något för inget fanns nedskrivet och om vi skulle anmäla företaget skulle" ord stå mot ord".
Rekommenderar er som har kontakt med dem att spela in telefonsamtalen ifall ni hamnar i samma situation.

Rekommenderar absolut INTE detta företag - VARNAR istället för det!!

Hej,

Återkom med order uppgifter så tittar jag på ärendet under dagen.

Skrivet av zeleni:

@Moi:

Trist med din upplevelse.
Men när dator blir byggd med skit komponenter, så kan det bli så.
Undrar bara på kommer någon skriva någonting positivt om Greattech

Skulle uppskatta om du tog ett par minuter av din tid med att besöka hemsidan och gå igenom datorerna. Återkom sedan med vilka komponenter eller tillverkare som är '"skit" så plockar jag bort det direkt. Kom gärna med förslag på tillverkare som inte är "skit" som vi kan använda istället.

- GT

Permalänk
Medlem

@Greattech: De har redan skickat ut en defekt dator och sen när vi reklamerade den, skickat tillbaka den defekt igen med en extra faktura på 2000kr plus hot om ännu fler fakturor på 2500kr till osv. Vi är helt slut av detta och orkar inget mer... Vi hjälps nu åt att spara in pengar åt barnet och köpa en ny dator då barnet har funktionshinder och mår extra dåligt över hur företaget lurats och att nu inte ha någon dator alls...

Önskar ingen köpa från dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

De verkar helt okej. Lite strul här och där och lite klumpigt bemötande när de skrivit här på SweC, men de verkar seriösa. Du får läsa på i de olika trådarna om dem och bilda dig en egen uppfattning.

Ni som avskyr Greattech och aldrig skulle handla där, bespara mig era svar, jag är inte intresserad. Jag har läst allt som skrivits och vet vad jag tycker.

Så du frågar om råd ifall Greattech går att lita på, men det som säger någonting negativt om butiken tycker du gör fel alltså?
Hur fungerar den logiken? Du vill alltså endast ha svar som "Ja det är jättebra, köp köp köp!!!"?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Så du frågar om råd ifall Greattech går att lita på, men det som säger någonting negativt om butiken tycker du gör fel alltså?
Hur fungerar den logiken? Du vill alltså endast ha svar som "Ja det är jättebra, köp köp köp!!!"?

Nej, jag har aldrig frågat om råd angående Greattech...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Vill inte ens citera GT i denna tråden, men att försöka motbevisa sina kunder är knappast the way to go. Hoppas att han som sitter på GTs kundservice förstår att det finns olika typer av kunder, de som gillar företaget eller de som inte gillar det. Det går inte att försöka vinna över de som sätter sig emot eller ogillar företaget. Ett tips vore väl kanske att bemöta kritiken på ett positivt sätt? Tänk om BMW skulle försöka vinna över de som tycker att bilar från BMW var skit genom att svara "säg vilka bilar du tycker är skit så plockar vi bort dom" Skrattretande. Till TS: Prova att handla från GT så kan du väl själv se om det går att lita på dem? Det kanske går? (Troligen inte)

Visa signatur

● Active