Microsofts Game Mode dyker upp i senaste testversionen av Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Mycket anti-MS i vissa trådar... har ni inget konstruktivt att komma med?

Personligen, för att komma tillbaka till ämnet, så kommer jag att vänta med at uttala mig (både +/-j tills jag funktion är specad, släppt och jag hunnit att pratiskt testa nyttan med den.

Vad är då lönt att ens lägga en kommentar?
Självklart ska det vara ris å ros på ett forum vad ska du annars med debatten till?
Så "Mycket anti-MS i vissa trådar" tycker du, vad är det för anti-MS som har varit fel då?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Vad är då lönt att ens lägga en kommentar?
Självklart ska det vara ris å ros på ett forum vad ska du annars med debatten till?

Jag är för konstruktiv debatt, och även olika åsikter. Det är det debatt och forum är till för.

Jag är emot religiöst fanboyizm och hat som är OT och inte relevant för ämnet som diskuteras.

Förstår du skillnaden?

Skrivet av Bloopy:

Så "Mycket anti-MS i vissa trådar" tycker du, vad är det för anti-MS som har varit fel då?

Endast ett par exempel på inlägg och kommentarer i denna tråden (men liknar tyvärr många andra trådar):

#16615827
#16615831
#16615868
#16617792

Några exempel på citat ifrån dessa inlägg:

"Läge att stämma dem igen för att utnyttja å skapa monopol."

"Woopdifuckingdoo äntligen ytterligare bloatprogramvara för att göra film av sitt spelande?"

"Microsoft ni kan gå å skita ner er."

"Windows börjar bli så bloatat att man lägger in mer bloat för att avaktivera bloat för spela."

"Tillverka OS men kräv för fan inte att användare ska tvingas på saker åt höger å vänster."

"Men vi ser ju vinsten av all eran f*rb*nn*de bloatware."

"Men fortsätt det gör det bara lättare å sluta vara beroende av er å erat monopol!"

Tyvärr kan man se en massa liknande exempel i en massa andra trådar där kommentarer på liknande sätt är mest trams och till för att skapa konflikter och starta märkes/religiösa krig - istället för att diskutera själva ämnet som nyheten eller inlägget handlar om.

Oavsett spel, datorer, operativsystem, kameror, bilar, telefoner, så är jag själv en sådan person som oftast använder flera olika system, och gillar att testa nya saker. Har svårt för de som "krigar" för endast sina egna val, och har mentala behov av att skapa "vi emot dom"-situationer och varumärkeskrig av olika slag. Å andra sidan så är det lätt att bortse ifrån sådana i sinnet begränsade människor (har förmodligen inte så kul liv i övrigt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

game mode är skit bra för folk som inte koll på sitt OS

Windows vill inte att man ska ha nån kontroll. Windows kommer alldrig vara gjort för spel, det är gjort för multimedia och att arbeta på. En game mode, där man startar om datorn till en minimal miljö skulle hjälpa, men då behöver dom göra om minneshanteringen bättre också.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag är för konstruktiv debatt, och även olika åsikter. Det är det debatt och forum är till för.
Jag är emot religiöst fanboyizm och hat som är OT och inte relevant för ämnet som diskuteras.
Förstår du skillnaden?
Endast ett par exempel på inlägg och kommentarer i denna tråden (men liknar tyvärr många andra trådar):
#16615827

Skrivet av Bloopy:

Hur var det med stämning om Iexplorer?

Så detta är inte relevant i monopol ställning? Förstår du skillnaden?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

@Bloopy: OT-tjafs (som vanligt). V.S.B.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Stänga av bakgrundsprocesser som tar prestanda när man spelar? Kan man inte kanske ALLTID ha dessa bakgrundsprocesser avstängda? Vad gör ens dessa så kallade bakgrundsprocesser? /tinfoil

Backup, uppdateringar, synkning, discovery, defragmentering osv Listan kan göras lång, starta ex taskrunner scheduler så ser du te x massor av schemalagda aktiviteter, eller service manager med alla bangrundsjobb. Många av dessa kan ju rimligen sättas på hold. Samma problematik om man arbetar med realtidsprogram som ex musikprogram.

Skickades från m.sweclockers.com