Permalänk
Medlem

Fungerar dessa komponenter?

Hej!
Jag behöver en ny dator för studier och för lite spelande. Jag har tyvärr en begränsad budget så priser bör ligga på max 9000. Jag plockade ihop detta på Inet. Vad säger ni datorkunniga?
www.inet.se/kundvagn/visa/10130347/

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@dacke80:
Kör på en Pentium G4560 istället för 750kr. Den presterar ca 95% av vad i3:an gör för halva priset! Du behöver inte köpa med kylpastan till kylaren och du behöver bara köpa en kylare. (Du har två just nu).

Ingen SSD? Försök klämma in en SSD åtminstone. Skippa t ex den optiska läsaren istället. Windows kommer på USB-sticka så inte ens där behövs läsaren.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10130383/

Denna dator är bättre. Rätt mycket bättre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Digital fyndjägare

@dacke80:
Denna funkar den med!
Webhallen varukorg

Slutpris inkl. rabatter inräknade är Summa: 8530 kr

obs: Utan Windows 10 (Kan köpas billigare på annat håll, t.ex via Kinguin).

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Tycker att @DavidtheDoom's förslag ser ut som ett rätt bra bygge. Skulle dock ha ersatt Kingston-stickorna med dessa. Kan vara värt att dra nytta av stödet för något högre minneshastigheter på det moderkortet.

Är du okej med att köpa win10 från greymarket (ca 800 kr billigare) skulle du få lite mer spelrum för att t.ex. uppgradera till en 240 GB SSD, ett dyrare chassi, eller ett modulärt nätagg. Har ingen koll på vad folk tycker om EFFEKT-serien, men för några extra hundralappar kan du nog få något både modulärt och med bra recensioner.

Permalänk
Medlem

Tack för feedback! Ser ut som bra förslag!

Skickades från m.sweclockers.com