Bästa hörlurarna (utan mic) för spel?

Permalänk
Medlem

Bästa hörlurarna (utan mic) för spel?

Har nyligen skaffat en bordsmic, och lurarna jag har börjar sjunga på sista visan (Hyper X Cloud).
Så jag undrar vilka lurar folk rekommenderar för spel, med någon gnutta musik då och då...
Prisklass ~700-2000kr

Jag har ett Soundblaster Z ljudkort om det påverkar något vidare (kan bytas ut om det skulle behövas), och lurarna ska HELST vara closed (jag är inte mycket för läckande ljud)
Jag har blivit rekommenderad dessa: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164504
Men vill gärna ha fler alternativ eller åsikter.

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem

Ljud är ju ganska subjektivt. Själv använder jag Philips Fidelio X2 som jag är mycket nöjd med. Tidigare hade jag Audio-Technica ATH-M50s och känner att det var värt den uppgraderingen jag gjorde. Båda dessa har väl vad man kallar ett V-format ljud med lite mer bas och diskant vilket jag personligen föredrar både till musik och spel.

Kan dock inte uttala mig om lurarna du har länkat då jag inte har provat dem själv. Men Beyer har väl rykte om sig att ha en mer neutral ljudprofil.

Permalänk
Avstängd

köp dt990 eller 770 beroende på preferens

har många gånger funderat på byta ner mig till dtxxxx för att dom är så jävla sköna

Visa signatur

kontaktmail på profil

Skitclockers

Permalänk
Medlem

De lurarna du har länkat är en av mina favoriter i den prisklassen. Men ljud är så personligt så du bör verkligen prova några olika innan du köper

Permalänk
Medlem

@Squeeker: Jag har ett likadant ljudkort som du och jag kör med Audio Technica ATH-50, som jag tycker låter fantastiskt för sitt pris. De sluter tätt utan att trycka åt för hårt - jag har inga problem med att använda dem i flera timmar. Ljudisoleringen är god, vilket främst min sambo stör sig på eftersom jag aldrig hör när hon ropar De är dock inte helt fria från ljudläckage utåt.

Permalänk
Medlem

Stängda: Audio Technica ATH-MSR7.
Öppna: Audio Technica AD700X.
Båda är perfekta för "soundwhoring". Jag börjar själv föredra MSR7:orna över AD700X. Marginell skillnad i competitive spel.

OBS!
Audio Technica (de två jag nämnt ovan i alla fall) är fruktansvärt obekväma. Det finns gummisnodd-moddar och diverse för att få till dem men... de suger när det kommer till bekvämlighet.
Jag har böjt mina MSR7 så att de fungerar något sånär men klämmer fortfarande åt här å där.

AKG K702/Q701 Skall också vara trevliga... Ej testat dock. Deras headband och komfort ser betydligt bättre ut än Audio Technica... men som sagt, har inte testat så vet ej.

Bra länk!
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

EDIT:
Värt att nämna att jag köpte mina ATH-MSR7 för ~1300 i November 2016. Om de går ner i den prisklassen igen så slå till. Trots deras nuvarande prisklass så är de fruktansvärt värd priset.

Läste också och funderade på beyerdynamics, men kändes för basiga för comp lir. De är säkert grymma som multimedialurar dock!

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Avstängd

Jag har tre lurar i den prisklassen (begagnat-priser) och jag fullkomligt älskar mina AKG 701 för deras otroligt neutrala klang. Folk tycker att dom är åt det tunna hållet i de nedre regionerna och det håller jag med om, så därför har jag också ett par Sennheiser HD650 vilka producerar ett rätt fett och pampigt ljud. Dessa två lurar är dock inte slutna, så egentligen vet jag inte varf...

Skrivet av Squeeker:

...och lurarna ska HELST vara closed (jag är inte mycket för läckande ljud)

... så därför får jag väl rekommendera Bose QC 25 som jag köpte för att skydda mig mot just; läckande ljud - från stambytet i trappen bredvid, och jag lovar, det kommer inte läcka ett smack med dom lurarna. Lite små över örat, så lider du av Hörsalis Elefantis så kanske dessa lurarna inte är för dig.

Permalänk
Medlem

nvm
Köp inte Bose om du skall spela hur som haver. Eller av någon anledning för den delen.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lain:

nvm
Köp inte Bose om du skall spela hur som haver. Eller av någon anledning för den delen.

Å-fan. Hurså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Å-fan. Hurså?

Generellt sett så levererar de inte ljudmässigt jämförelsevis med lurar i samma prisklass. Dvs, det kostar mer än vad det smakar.
Just QC25 har jag ingen aning om... Kanske är bra? Jag menar, beats by dre är helt okej lurar de med... men de kostar ju därefter.

MSR7:orna är stängda men jag skulle nästan vilja klassa dessa som semiöppna... Beroende på volym så kan du lätt höra verkligheten.
Jämfört med mina Sennheiser HD25:or som inte ens kräver musik/ljud för att stänga ute världen. Dock är ju HD25orna kända för att stänga ute höga ljud (dj-lurar då... extremt dåliga för spel).

EDIT:
Tillbaka till QC25... de har väl "noise cancelling"?
Jättepraktiskt om man sitter på flyget å så, men NC förstör ljudkvalitén en massa.
Behöver man verkligen stänga ute ljud skulle jag nog tipsa om ett par IEM's istället. Men det är en helt annan topic.

EDIT2:
Bra allmäninfo, inte relaterad till just denna tråd:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1029724

Länkade denna innan men tåls att länkas igen. Enbart fokus på spel-lurar.
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...
Alla lurar där är dock öppna (med undantag för några få tror jag?).
Konsensus säger att när det kommer till comp lir (främst fps där "soundstage" är viktigt) och slutna är MSR7, därefter Beyerdynamics.
Jag avskyr basiga lurar så jag tror inte jag skulle gillat Beyerdynamics personligen... MSR7s "snappiga" bas är typ gudomlig. å diskanten...
*förvandlas till farbror barbro*

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem

@VresiBerba:

Bose QC-serien är till för framförallt flygresor då dom är smidiga att ta med sig samt har en av de bästa Noice Cancelling effekterna på marknaden. Däremot så är ljudkvalitén inget speciellt, alls. Därför råder även jag dig att inte köpa dom lurarna för att spela på Hade kikat in Beyer Dynamics hörlurar, som ofta används inom E-sport och får ofta väldigt fina omdömen!

Permalänk
Skrivet av Squeeker:

Har nyligen skaffat en bordsmic, och lurarna jag har börjar sjunga på sista visan (Hyper X Cloud).
Så jag undrar vilka lurar folk rekommenderar för spel, med någon gnutta musik då och då...
Prisklass ~700-2000kr

Jag har ett Soundblaster Z ljudkort om det påverkar något vidare (kan bytas ut om det skulle behövas), och lurarna ska HELST vara closed (jag är inte mycket för läckande ljud)
Jag har blivit rekommenderad dessa: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164504
Men vill gärna ha fler alternativ eller åsikter.

Personligen använder jag Phillips Fidelio X2, dock om du som du säger prioriterar stängda lurar så är de du länkar ett bra köp. Kolla runt lite på head-fi.org , där finns det många kunniga som gärna hjälper till. Angående ljudkort så borde ditt duga, dock så kan jag tipsa om att när det är dags att byta ut det, så är det bättre att köra på externa ljudkort (FiiO E10k är väldigt högt ansedd bland entusiaster), då de inte blir utsatta för lika mycket störning som interna ljudkort.

*Edit*
Ser att någon rekommenderar BOSE, definitivt inte det du är ute efter. Bose är bra för flyg/väldigt högljudda omgivningar, men har ingen vidare ljudkvalitet.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lain:

Just QC25 har jag ingen aning om... Kanske är bra?

Du sade just att man inte skall köpa Bose-lurar, alls, och nu säger du att du inte ens har lyssnat på dom. Oo-käi.

Skrivet av lain:

Jättepraktiskt om man sitter på flyget å så, men NC förstör ljudkvalitén en massa.

Nej! ljudkvalitén är visserligen inte i närheten av mina HD650, men dåligt är den då verkligen inte, dessutom skall ju TS ha lurarna till gaming och då duger ljudet ett par QC 25 producerar alldeles förträffligt. Han frågade ju inte efter lurar att lyssna på anrika Decca-inspelningar via hans Burmester, liksom. För övrigt är det en direkt osanning att "NC förstör ljudkvalitén en massa".

Skrivet av lain:

Behöver man verkligen stänga ute ljud skulle jag nog tipsa om ett par IEM's istället. Men det är en helt annan topic.

Fast nu var ju det ett kriterium enligt TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

@VresiBerba:

Bose QC-serien är till för framförallt flygresor då dom är smidiga att ta med sig samt har en av de bästa Noice Cancelling effekterna på marknaden. Däremot så är ljudkvalitén inget speciellt, alls. Därför råder även jag dig att inte köpa dom lurarna för att spela på Hade kikat in Beyer Dynamics hörlurar, som ofta används inom E-sport och får ofta väldigt fina omdömen!

Var typ detta jag ville säga egentligen.
Beyerdynamics är tydligen tipptopp, har inte testat själv som sagt. Har fått uppfattningen om att dessa är mer "multimedia"-inriktade dock, mest pga att de har en ganska kraftig bas. Personligen köper jag nästan uteslutande basfattiga lurar (där HD25 är undantaget) och mer riktade på kliniskt/ neutralt sound. Bas suger om du skall spela multiplayer i fps. Bas är guld värt om du kör singleplayer dock!

Skrivet av danielmw2:

Personligen använder jag Phillips Fidelio X2, dock om du som du säger prioriterar stängda lurar så är de du länkar ett bra köp. Kolla runt lite på head-fi.org , där finns det många kunniga som gärna hjälper till. Angående ljudkort så borde ditt duga, dock så kan jag tipsa om att när det är dags att byta ut det, så är det bättre att köra på externa ljudkort (FiiO E10k är väldigt högt ansedd bland entusiaster), då de inte blir utsatta för lika mycket störning som interna ljudkort.

*Edit*
Ser att någon rekommenderar BOSE, definitivt inte det du är ute efter. Bose är bra för flyg/väldig högljudda omgivningar, men har ingen vidare ljudkvalitet.

Externa ljudkort/dac/amps kan man fundera på senare, så länge man kör på lättdrivna lurar.
Håller med om dig angående Bose dock.
Fidelios verkar poppis men har aldrig riktigt sett dessa i spelsammanhang.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XGI93:

Däremot så är ljudkvalitén inget speciellt, alls.

Fast det är ju då inte gaming-ljud heller.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med Gaming-ljud? Att det inte spelar någon roll om det är kasst ljud i hörlurarna för spelen levererar ändå inget bra ljud?@VresiBerba:

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Du sade just att man inte skall köpa Bose-lurar, alls, och nu säger du att du inte ens har lyssnat på dom. Oo-käi.

Jag kanske skulle formulerat mig bättre. Vill du lägga pengarna på BOSE-lurar så för all del. Dessa är inte tänkta för spel utan ganska tydligt inriktade på just NC. Tyvärr har jag inte haft möjligheten, personligen, att lyssna på dessa. Jag står fast vid att de inte platsar i vad TS söker efter. Men jag kan ha fel! Mitt inlägg var inte tänkt att klanka ned på ditt köp. You do you!

Skrivet av VresiBerba:

Nej! ljudkvalitén är visserligen inte i närheten av mina HD650, men dåligt är den då verkligen inte, dessutom skall ju TS ha lurarna till gaming och då duger ljudet ett par QC 25 producerar alldeles förträffligt. Han frågade ju inte efter lurar att lyssna på anrika Decca-inspelningar via hans Burmester, liksom. För övrigt är det en direkt osanning att "NC förstör ljudkvalitén en massa".

De duger absolut inte till gaming. De duger absolut för dig, men inte vad TS efterfrågar.

Skrivet av VresiBerba:

Fast nu var ju det ett kriterium enligt TS.

Att de skall vara stängda var ett kriterie, men kan tyckas vara godtyckligt.
Om de absolut skall stänga ute allt ljud i hela världen? Fuck it, kör ett par IEMs och sedan ett par industri-hörselkåpor.
Vill du ha ett par lurar som fungerar i gaming? Se mina tidigare länkar och mina personliga tips. (riktat till TS)

EDIT:
Till TS, jag uppfattade ditt inlägg som att du sökte efter ett par lurar för just multiplayer-lir å så... Jag antog detta utifrån mitt egna perspektiv.
I annat fall så fungerar de flesta stängda lurar kring 1500-2000:- klassen i guess.
Jag tycker mina MSR7:or är extremt bra allround-lurar. De är väldigt kalla och neutrala dock men ändock varmare än de andra lurar jag har. (med undantag för HD25)

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lain:

Jag kanske skulle formulerat mig bättre. Vill du lägga pengarna på BOSE-lurar så för all del. Dessa är inte tänkta för spel utan ganska tydligt inriktade på just NC.

Fast nu sade du, och jag citerar; "Köp inte Bose om du skall spela hur som haver. Eller av någon anledning för den delen." vilket jag enbart kan tolka som; 'köp inte Bose, alls, oavsett anledning', och jag får anta att NC och flygresor är inkluderat in det påståendet. Vad grundar du detta på eftersom du enligt utsago inte ens har lyssnat på dom, till skillnad mot mig, som dessutom har både AKG 701 och ett par Sennheiser HD650 att jämföra med, och, jo, ett par QC 25 duger fullgott för gaming, men som sagt, kanske inte att lyssna på Decca-inspelningar på din Burmester-CD.

Skrivet av lain:

Att de skall vara stängda var ett kriterie

Kriterium, och det var "ljudläckage" kriteriet var, därav min rekommendation.

Skrivet av lain:

De duger absolut inte till gaming. De duger absolut för dig, men inte vad TS efterfrågar.

Tagga ner attityden

§5 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt till TS. Var inte alls menat att det skulle bli tjaffs.
Hoppas du hittar rätt. Lycka till!

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Skrivet av lain:

Var typ detta jag ville säga egentligen.
Beyerdynamics är tydligen tipptopp, har inte testat själv som sagt. Har fått uppfattningen om att dessa är mer "multimedia"-inriktade dock, mest pga att de har en ganska kraftig bas. Personligen köper jag nästan uteslutande basfattiga lurar (där HD25 är undantaget) och mer riktade på kliniskt/ neutralt sound. Bas suger om du skall spela multiplayer i fps. Bas är guld värt om du kör singleplayer dock!

Externa ljudkort/dac/amps kan man fundera på senare, så länge man kör på lättdrivna lurar.
Håller med om dig angående Bose dock.
Fidelios verkar poppis men har aldrig riktigt sett dessa i spelsammanhang.

Håller med om att externa ljudkort inte är något måste, var mer för när han känner det är dags att göra ytterligare uppgraderingar.
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami... , väldigt bra tråd med massivs av headphones jämförda. Alt. http://www.head-fi.org/a/headphone-buying-guide för mer generella rekommendationer.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XGI93:

Vad menar du med Gaming-ljud? Att det inte spelar någon roll om det är kasst ljud i hörlurarna för spelen levererar ändå inget bra ljud?@VresiBerba:

Vad menar du med "kasst ljud"? Påstår du att Bose-lurarna återger ljud "kasst"? Vad jag menar med "gaming-ljud" är att det inte är speciellt Haj-Änd varpå man egentligen inte behöver ett par HiFiMAN HE-1000, man behöver inte ens ett par Sennheiser HD650, faktum är att ljudmässigt, så duger ett par QC 25 förträffligt för gaming vilket var anledningen till att jag rekommenderade dom, och då enbart på grund utav TS önskan om lurar utan ljudläckage. Jag rekommenderade förutom dom lurarna även AKG 701 om man gillar neutralt ljud och Sennheiser HD650 om man gillar lite fetare ljud, båda överträffar ett par Bose QC 25 med råge, men de uppfyller tyvärr inte TS kriterier.

Dessa tre lurar är de lurar jag äger som platsar inom TS prisintervall och kan därför ha en åsikt om dom. Lurar som jag aldrig har lyssnat på kan jag däremot som sig bör varken säga bu eller bä om, men det är så jag fungerar.

Permalänk
Medlem

Aktiv ljudisolering har nämnts i tråden innan och jag tror inte att det är värt investeringen om de framförallt används framför datorn. Man får oftast bättre ljud för pengarna genom att gå på passiv ljudisolering, alltså bara "vanliga" stängda lurar. Här kommer några konkreta tips på stängda lurar i ordning efter pris:

under 1k - Audio Technica ath-m40x: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2458412
För det priset så kan du även investera i andra "pads" så komforten blir riktigt nice. Sen går de bra att använda när du är ute på språng också!

precis över 1k - Beyerdynamic DT770 250ohm: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164504
Dessa är alltså de som du fått tips om innan. Låter nog riktigt fett, kända för bra basåtervinning och ljudisolering. Går nog inte lika bra att driva med en telefon så dessa får nog stanna hemma vid datorn.

strax över 1,5k - NAD viso hp50: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2195366
Har fått bra betyg i reviews jämfört med andra stängda lurar. Bör gå att använda ute på språng också (om man känner sig OK med storleken) då telefonen bör driva dom tillräckligt bra.

strax under 2k - Sennheiser HD569: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3889309
Lite mixade betyg i reviews vad jag kommer ihåg, men funkar nog utmärkt för spel! Jag har själv ett par av den äldre öppna varianten (HD598) och de är mycket trevliga, så om HD569 är något liknande så är det ett bra val. Går att driva med telefonen så precis som med NAD-lurarna så går de att ha med ut om man inte har något emot storleken på lurarna. Kan tillägga att dessa troligtvis är de bekvämaste av de jag nämnt.