Frågor om att köpa mobil genom tele2

Permalänk

Frågor om att köpa mobil genom tele2

Tjena,
Jag sitter nu och skall köpa mig en honor 8 tänkte jag.
Tele 2 har ju ett riktigt bra erbjudande på mobilen, men jag har lite fråror kring det.

Är mobilen låst till tele2? Då jag har företagetsett abonnemang och behöver inuet nytt.
Kan man köpa mobilen och bara säga upp sitt abonnemang och utnyttja rean?

Tack så mycket på förhand
Mvh
Gramps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramps-Makarov:

Tjena,
Jag sitter nu och skall köpa mig en honor 8 tänkte jag.
Tele 2 har ju ett riktigt bra erbjudande på mobilen, men jag har lite fråror kring det.

Är mobilen låst till tele2? Då jag har företagetsett abonnemang och behöver inuet nytt.
Kan man köpa mobilen och bara säga upp sitt abonnemang och utnyttja rean?

Tack så mycket på förhand
Mvh
Gramps

1. Nej telefonen är inte låst, o Tele2 har inte låst sina telefoner på 3 år nu
2.Ja, du kan köpa telefonen och sedan säga upp abonnemanget och utnyttja rean

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

1. Nej telefonen är inte låst, o Tele2 har inte låst sina telefoner på 3 år nu
2.Ja, du kan köpa telefonen och sedan säga upp abonnemanget och utnyttja rean

Tack tack fast nu verkar det ju tyvärr som om jag har lyckats missa dealen tyvärr så får kolla över hur jag skall göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gramps-Makarov:

Är mobilen låst till tele2?

Nej, det är enbart Tre(3) som fortfarande kör med operatörslås.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Lyckas du få Honor 8 till ett bra pris så köp, trivs bra med det är idag inte värt 7-8k för mobiler som presterar så bra.

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Nej, det är enbart Tre(3) som fortfarande kör med operatörslås.

Tack för info, är inte uppdaterad alls.

Skrivet av hassearup:

Lyckas du få Honor 8 till ett bra pris så köp, trivs bra med det är idag inte värt 7-8k för mobiler som presterar så bra.

Ja, jag sitter här med en galaxy s7 edge som jag nu gett en chans efter iPhone i alla år.
Älskar Android och storm trivs med det som os.
Men jag fullkomligt hatar mig samsung, är egentligen inga fel på de men gillar inte hur den ligger i handen och ångrar mig att jag skaffade edge då mina fingrar hela tiden lyckas trycka på sidorna.
Sen gillar jag inte att ha knapparna på framsidan. Antingen vill jag ha dem på baksidan eller inte alls.
Men får väl i värsta fall lägga ut mobilen och se om någon vill byta med mig. Den är ju i nyskick.

//gramps

Permalänk
Avstängd

@Gramps-Makarov: Det är nog enbart en vanesak, personligen förstår jag inte nyttan med varken böjda och dubbla skärmar..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014: det har du helt rätt i men känner att jag inte gillar mobilen tyvärr så får nog försöka mig på ett byte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramps-Makarov:

Tjena,
Jag sitter nu och skall köpa mig en honor 8 tänkte jag.
Tele 2 har ju ett riktigt bra erbjudande på mobilen, men jag har lite fråror kring det.

Är mobilen låst till tele2? Då jag har företagetsett abonnemang och behöver inuet nytt.
Kan man köpa mobilen och bara säga upp sitt abonnemang och utnyttja rean?

Tack så mycket på förhand
Mvh
Gramps

Du har Huawei Mate 9 Pro från Comviq till samma pris annars, som är betyyyydligt mycket bättre.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Jag köpte honor 8 på mellandags-rean för ~2400 hos Tele2. Jag bara gick in i en butik och köpte den kontant, behövde inte teckna abbonemang och mobilen var ej låst. Galet nöjd hittills. Kommer dessutom få nougat alldeles strax med verkar det som (ska släppas i februari, men det verkar som om vissa fått tidigare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Jag köpte honor 8 på mellandags-rean för ~2400 hos Tele2. Jag bara gick in i en butik och köpte den kontant, behövde inte teckna abbonemang och mobilen var ej låst. Galet nöjd hittills. Kommer dessutom få nougat alldeles strax med verkar det som (ska släppas i februari, men det verkar som om vissa fått tidigare).

Men då har du ett Tele2 abonnemang sedan tidigare va?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Men då har du ett Tele2 abonnemang sedan tidigare va?

Nej. Jag har en helt annan operatör. Blev faktiskt lite chockad själv när jag fick köpa den helt kontant, behövde varken uppge namn eller personnummer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Nej. Jag har en helt annan operatör. Blev faktiskt lite chockad själv när jag fick köpa den helt kontant, behövde varken uppge namn eller personnummer

Skickades från m.sweclockers.com

Då gjorde de fel. För vad jag vet så krävs antingen att man tar ett abonnemang eller att man har ett abonnemang när det var mellandagsrean

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Då gjorde de fel. För vad jag vet så krävs antingen att man tar ett abonnemang eller att man har ett abonnemang när det var mellandagsrean

Jag blev som sagt ganska chockad, men väldigt nöjd :). Just denna tele2-butik lades ned en kort tid därefter. Kanske därför personalen inte brydde sig mer. Jag klagar dock inte

Skickades från m.sweclockers.com