Permalänk
Avstängd

Dubbla skärmar till CAD och spel.

Tjena!
Tjackade en ny dator nyligen som jag kopplat in i en 4k tv som jag har och det fungerar bra!
Nu är det så att sambon (som i början inte alls tyckte att det var så kul) har fattat att min lilla gamingburk fungerar alldeles utmärkt för CAD (solid edge). Men att sitta med CAD i soffan på en 55" 4k tv fungerar dock inte!

I och med att jag har en ganska bra dator vore det najs med dubbla skärmar eftersom det kan vara najs för henne också. Kan tillägga att jag spelar spel på casualnivå typ Fallout 4, LOL, CS GO, BF1 osv. Har snurrat runt lite på Inet, Webbhallen och komplett men är osäker på skärmstorlek och två andra frågor.

har tre frågor:

1.Om man ska ha dubbla skärmar, ska man ha 24" eller 27"?

2.Har kollat på en skärm 27" till detta. Några nackdelar med denna skärm?
ACER GN276HLbid 27"

3.Kan det vara smart att lägga mer pengar på en bra gamingskärm och mindre på den sekundära skärmen?

Mvh Beatr

Spec:
ASUS Z170-P
Intel Core i/-6700k
Asus Geforce GTX 1070 DUAL OC
Corsair 16GB DDR 4 2133 MHz

Permalänk
Medlem

du kan få mer gjort med två skärmar för du kan ha mer program öppna. Men med ditt grafikkort är det bättre med en mer påkostad skärm i 144hz. Men den skärmen du har länkat till är inte bra. Jag hade 24 tum versionen av den. Den led av mycket bleka färger så det såg ut som skräp i bilden. Kan inte svara på 24 eller 27 tum tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 24' räcker alldeles utmärkt för både produktivitet och spel. Känner ofta att det är svårt att se hela skärmen i tex csgo när man kommer upp mot 27'. Jag körde på spåret med en mer påkostad gaming skärm och billigare extra skärmar, jag gillar det. Benq xl2411 och aoc e2470 för att vara exakt.

Permalänk
Medlem

Har själv en 27' för att spela och ett 24' som sekundär skärm som jag använder vid arbete. Tycker det fungerar bra och som solf säger så räcker 24' utmärkt, men ett 27' är absolut mer skönt att ha som ett main skärm.