HTC Vives Lighthouse-fyrar uppdateras med ny design och lägre pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Men får du till en yta på ca 2x2 meter så kan du fantastiskt kul.
Steam har en ganska bra beskrivning på spelen numera om vad de kräver för att komma till sin fulla rätt (och ibland tom starta).

Jag kör i vardagsrummet, har 3.5x3.5m det är kul, hoppas på fler spel som Arizona Sunshine, som jag tycker är det bästa spelet idag iom att det har lite story etc.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ja, nu när det gått nästan ett år tycker man tekniken borde kunnat vässas på alla detaljer. Vill framförallt ha högre panelupplösning, mindre vikt och skönare komfort.

Tycker nedre delen av linserna är gräsligt suddiga/blurriga. För mig är det, tillsammans med vikt och komfort, det allra viktigaste att fixa. Och komforten kanske blir bättre med tillbehören som kommer (trådlöst samt ny "strap").

Skrivet av jokklas:

Finns ju tekniker så man kan "gå på stället" också rakt upp och ner men men känns som fattigmansvarianten

Dessa tekniker funkar tyvärr inte för mig, annars är det väl inte fattigare än att trycka W för att gå framåt, Space för att hoppa, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Det går ändå, då kopplingsdosan har bluetooth i sig.

Oj, det visste jag inte ens. Häftigt. Har själv aldrig fått det att funka utan en extern bluetooth-sticka, men jag har antagligen bara inte försökt tillräckligt.

Permalänk
Inaktiv

De får gärna få ner priset på Vive också när de ändå håller på.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är väl att roomscale är en helt egen grej för sig. Kör jag bilspel eller andra cockpitgrejer så tycker jag det är en helt annan sak än handkontroller och valsa runt.

En annan sak är ju som sagt upplösningen. Det mest framgångsfulla botet på detta är de utvecklare som snabbat upp renderscale (brukar vara % i t ex. doom och overwatch och i andra titlar får man mecka i config). Det förbättrar bildupplevelsen enormt och man blir mer uppmärksammad på screendoor än faktiskt låg upplösning. Det är ju däremot ett jävla meck att få 90 fps att lira rent i "riktiga" lir, t ex. project cars, utan att den går över på reprojection och 45 fps lås (men med rendering i 90 i headset). Men som sagt, det roligaste är ju roomscale och lite enklare titlar.. framtiden ser magiskt ut, handla på så att utveckling av både hårdvara och spel/mjukvaror stimuleras!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyuw:

Hur mycket surrar de nuvarande? Är det alltså ett hörbart surr från dem hela tiden ?

Mina ger ut ett irriterande tinnitus ljud men av någon märklig anledning så försvinner det helt beroende på vart jag har huvudet vid min normala position. SteamVR ska ha en funktion som ska göra att dom ska hamna i standby om dom inte används men tinnitus ljudet försvann inte när jag startade det läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Man kanske bör kika på de spel man vill kunna spela så man inte sitter där utan ett rum som man kanske hade behövt för de spel man vill spela.
Tack för infon.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går ju flytta också . Jag flyttade nyligen till större lägenhet så att jag kan få ett rum för bland annat Viven.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det går ju flytta också . Jag flyttade nyligen till större lägenhet så att jag kan få ett rum för bland annat Viven.

Har hus med en stor tomt och jag är herre över källaren där garaget är största utrymmet runt 20-25 m2. Ska dessutom bygga ett fristående garage på 40 m2. Där jag sitter nu är ungefär 10 m2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@jehuty: Efter att du installerat bluetooth drivrutinerna och aktiverat stand-by mode så måste du nog starta om steam för att det skall funka. Sen kan det dröja typ 1 minut innan dem går in i stand-by mode efter att du quitat SteamVR. Fungerar galant för mig iallafall

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Jag kör i vardagsrummet, har 3.5x3.5m det är kul, hoppas på fler spel som Arizona Sunshine, som jag tycker är det bästa spelet idag iom att det har lite story etc.

Tack för tipset - skall kolla in Arizona. Nu började jag alldeles nyss men hittills är nog Vanishing Realms det jag imponerats mest av. Framför allt med tanke på att det verkar vara en ensam (eller några få) utvecklare bakom.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

@MatsDahlgren: Jag kan också stå bakom Arizona, det är troligt kul! Och även multiplayer såsom singleplayer

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har hus med en stor tomt och jag är herre över källaren där garaget är största utrymmet runt 20-25 m2. Ska dessutom bygga ett fristående garage på 40 m2. Där jag sitter nu är ungefär 10 m2.

Skickades från m.sweclockers.com

Då borde du kunna hitta några kvadrat du kan röja de gånger du ska spela VR som kräver utrymme

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har hus med en stor tomt och jag är herre över källaren där garaget är största utrymmet runt 20-25 m2. Ska dessutom bygga ett fristående garage på 40 m2. Där jag sitter nu är ungefär 10 m2.

Skickades från m.sweclockers.com

När du planerar VR rum... Tänk på takhöjden! Källare brukar ju ha mindre kul takhöjd.

Du vill kunna sträcka armarna rakt upp med motsvarande en stor TVfjärrkontroll i handen. Annars blir det snabbt dyrt...

Jag har ett outnyttjat rum på 20m2 som inte går att använda till VR av just den anledningen... Lätt irriterande.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."