New 3DS XL kontra 3DS XL

Permalänk

New 3DS XL kontra 3DS XL

Hej Allesammans,

Då jag lagt multiplayer helt på hyllan sen ett tag tillbaka har intresserat för en bra handheld vuxit (dessutom mindre krig om TVn hemma.. )

Sneglar på ett 3DS XL och finns ju båda New och den äldre varianten, har läst på om skillnaderna men skulle gärna få lite input från några av er som använt dem och vad ni tycker, vilken bör man köpa? Det är en ganska ordentligt prisskillnad, motiverar uppdateringen till New nästan det dubbla priset?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

@Lathranir:

Det här är vad jag har lärt mig när jag gick från mitt gamla 3DS XL till NEW 3DS XL.

NEW 3DS XL är enligt mig grymt mycket snyggare och mer väl planerad design-wise och är lite större generellt ,men väger lite mindre, än den gamla versionen. Den har även lite fler knappar som även är "tactila" så att dom klickar lite skönt. Den har även en c-stick som funkar lite grann som en andra thumbstick, fast inte lika bra.

Den använder även kamerorna för att "stabilisera" 3D effekten som nu följer ditt ansikte så att du inte behöver hålla konsolen rakt framför ansiktet när du har 3D aktiverat. Och den har även en "light sensor" så att den kan använda sig av automatisk ljusstyrka.

Där är ett NFC chip så du kan använda Amiibo, om det är din grej.

Den har även en bättre CPU så den är snabbare än den gamla, och tro mig den laddar spel mycket snabbare också. Och den verkar även ladda ner mjukvara mycket snabbare av någon anledning.

Det är allt jag har själv kunnat märka.
Helt klart värt pengarna enligt mig!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X ─ COOLING: Cooler Master Hyper H412R
GPU: MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio
RAM: DDR4 32 GB Corsair Vengeance @ 3200MHz
MB: ROG STRIX B450-F GAMING ─ PSU: Corsair RM 850x
CASE: Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Vicarate:

@Lathranir:

Det här är vad jag har lärt mig när jag gick från mitt gamla 3DS XL till NEW 3DS XL.

NEW 3DS XL är enligt mig grymt mycket snyggare och mer väl planerad design-wise och är lite större generellt ,men väger lite mindre, än den gamla versionen. Den har även lite fler knappar som även är "tactila" så att dom klickar lite skönt. Den har även en c-stick som funkar lite grann som en andra thumbstick, fast inte lika bra.

Den använder även kamerorna för att "stabilisera" 3D effekten som nu följer ditt ansikte så att du inte behöver hålla konsolen rakt framför ansiktet när du har 3D aktiverat. Och den har även en "light sensor" så att den kan använda sig av automatisk ljusstyrka.

Där är ett NFC chip så du kan använda Amiibo, om det är din grej.

Den har även en bättre CPU så den är snabbare än den gamla, och tro mig den laddar spel mycket snabbare också. Och den verkar även ladda ner mjukvara mycket snabbare av någon anledning.

Det är allt jag har själv kunnat märka.
Helt klart värt pengarna enligt mig!

Tack för ett utförligt svar!

Låter som en förbättring över nästan samtliga moment då med andra ord. Såg även att jag hade tittat lite galet på priserna och skiljer mindre än vad jag först uppskattade så blir med all sannolikhet en "New" för min del då

Blev så satans taggad på de nya Fire Emblem till 3DS, så köpsuget har verkligen ökat.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lathranir:

Tack för ett utförligt svar!

Låter som en förbättring över nästan samtliga moment då med andra ord. Såg även att jag hade tittat lite galet på priserna och skiljer mindre än vad jag först uppskattade så blir med all sannolikhet en "New" för min del då

Blev så satans taggad på de nya Fire Emblem till 3DS, så köpsuget har verkligen ökat.

Du är så välkommen!
Ja priserna skiljer inte så hemskt mycket nu.
Hoppas du blir nöjd med ditt val!

Btw så har jag lirat Fire Emblem och det är överhypat. Inte så bra som många får det att verka

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X ─ COOLING: Cooler Master Hyper H412R
GPU: MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio
RAM: DDR4 32 GB Corsair Vengeance @ 3200MHz
MB: ROG STRIX B450-F GAMING ─ PSU: Corsair RM 850x
CASE: Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Vicarate:

Du är så välkommen!
Ja priserna skiljer inte så hemskt mycket nu.
Hoppas du blir nöjd med ditt val!

Btw så har jag lirat Fire Emblem och det är överhypat. Inte så bra som många får det att verka

Haha okej, får se om jag delar åsikten Tack!

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL