Call Of Duty på väg att dö ut?

Permalänk

Jag har aldrig direkt varit ett "fan" av COD men jag hoppas att deras nya WWII spel blir bra. Det skulle vara skönt med en blandning på COD och BF så att det finns större kartor men kanske inte några fordon. Något annorlunda behövs!

Permalänk
Medlem

av all cods är nog cod 5 / world at war min favorit hoppas på en remake av den ok det ända cod jag fortfarande spelar

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte hur länge ni varit med och spelat sen den första släpptes men jag började spela när cod4 släpptes, alltså inte den i år utan den för herran massa år sen. Sen spelade jag tills fram som jag inte minns namnet på men serien började spåra ur när man kunde hoppa skithögt o så kunde man klättra på väggar. Eter det spelet slutade jag köpta och gjorde ett nytt köp nu i november bara för cod4 skull. Spelade kanske i 2 månader sen tänkte fan vad tråkigt det var, och har inte spelat sen dess. Tror min generation som började så var det annorlunda, man pratades och bestämde tid för att spela och skapade klan men idag har jag inte kvar någon av spelpolarna.

cod kommer fortsätta existera i några år till men dom har tappat otroligt stor andel till andra spel.

Permalänk

Konkurransen är mycket större idag än vad den var för 10 år sen dessutom. Idag har gamers oändligt med alternativ för både billiga och dyra spel.

Permalänk

Det har väl ryktats/bekräftats att det tillsammans med nästa cod kommer en remaster på MW2 som enligt mig var det bästa spelet de gjort. Dessa tider när man var 13-14 och satt och lirade med sina claner. Tider det!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem

CoD4 var det sista bra spelet de gjorde.
Därefter skiftade de fokus till konsolsidan och PC-sidan blev lidandes som följd.
Spelen blev mer casual, dedikerade servrar togs bort, fjortonhundra meningslösa killstreaks trycktes in.

CoD2 är helt klart favoriten.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3