Min dator stängs inte ner när jag trycker "Stäng av"

Permalänk
Medlem

Min dator stängs inte ner när jag trycker "Stäng av"

Hej,

Jag förstår inte vad som händer. När jag trycker på Stäng Av så går datorn in i avstäningning. Den stänger ner alla program som kommer upp vid "Stäng av ändå" menyn. Sen när skärmarna blivit svarta så tar det några sekunder sen kör den igång igen. Alltså hoppar rätt in i Windows igen, utan boot-sekvensen.

Vad är det som händer?!

TL;DR - Tryck stäng av -> "Stänger av program" -> Svart skärm -> Windows är igång och startar autostart programmen.

Tack på förhand,
Zoxx0

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Skrivet av Zoxx0:

Hej,

Jag förstår inte vad som händer. När jag trycker på Stäng Av så går datorn in i avstäningning. Den stänger ner alla program som kommer upp vid "Stäng av ändå" menyn. Sen när skärmarna blivit svarta så tar det några sekunder sen kör den igång igen. Alltså hoppar rätt in i Windows igen, utan boot-sekvensen.

Vad är det som händer?!

TL;DR - Tryck stäng av -> "Stänger av program" -> Svart skärm -> Windows är igång och startar autostart programmen.

Tack på förhand,
Zoxx0

så du menar Startmenyn > stäng av ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag har typ samma problem. Trycker på stäng av, alla processer stängs ner och Windows avslutas. Ibland så startar datorn igen efter avstängning och jag måste trycka på stäng av igen för att den verkligen ska stängas av. Har googlat ett tag efter felet och det verkar vara något med energiprofiler osv. Jag har samma problem oavsett vad jag har för inställningar.

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Förmodligen fast startup som krånglar. Testa detta;

https://www.tenforums.com/tutorials/4189-fast-startup-turn-of...