Permalänk
Medlem

Kylning till nytt system

Hej det är såhär att jag villa ha era tankar om chassifläktar och cpu kylning till min nya dator jag kommer köpa. 😀

Det jag har nu är.

Chassi: fractal design r5 med medföljande fläktar + 3st 120mm corsair sp low noise
Nätagg: corsair hx850i
Gpu: asus rog strix gtx 1070
Ssd: samsung 500gig

Och det som jag tänkt inhandla blir.

Mobo: asus z270 prime A // något asus strix (vilket rekommenderas??)
cpu: intel i7 7700k
Ram: corsair vengeance 3000mhz 1x16gb

Har inte tänkt överklocka något möjligtvis köra på boost funktionen. Vill att det ska kyla bra att det är så tyst som möjligt är bra men inget superkrav då man inte hör när man lirar iaf kommer lira spel som bf1 och 4a samt csgo. Tack på förhand å trevlig helg

Permalänk

Kan rekommenderbara Noctua NH-U14S. Kyler väldigt bra och är väldigt tyst. Har den i samma chassi som dig och hör i princip endast hårddisken när den arbetar

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

drog till med en be quiet dark rock pro 3 på nya burken, kyler helt okej och låter inte mycket heller. plus att jag tycker de är snyggt oxå, ända minus är väl i så fall priset vad jag märkt hitills.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

Nice tack för svar. Båda låter bra vad tycker om resten utav fläktana ?? Såg nån video från linustech tips att det räcker gott och väl med 2fram och 1 bak så vill ha 140mm. Dom kanske inte spelar jätteroll från märke till märke eller vad sägs bara dom flyttar luft

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffson:

Nice tack för svar. Båda låter bra vad tycker om resten utav fläktana ?? Såg nån video från linustech tips att det räcker gott och väl med 2fram och 1 bak så vill ha 140mm. Dom kanske inte spelar jätteroll från märke till märke eller vad sägs bara dom flyttar luft

kör själv med 4st https://www.inet.se/produkt/5320050/be-quiet-silentwings-3-14... 2 fram(push), en i bottens framkant för push och 1 upptill i bakkant som pull, och det är ju även 2st fläktar i min dark rock pro 3 som suger in framifrån och trycker ut baktill inuti (vill tro att det hjälper flödet). siktade på ett sjysst hyffsat tyst flöde med lite övertryck i burken för att hålla de så dammfritt det går.

edit: jag kör oxå med ett r5 chassi.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

@henxon: nice bli liknande för mig 2 fram 1 bak och dark pro 3 till cpu så hoppas det blir bra kylning/ tysther , sen ser det snyggt ut när det är all black

Permalänk

Dark Rock må vara snyggare men det är omöjligt att inte bli kär i en Noctua D15. Den är ett mästerverk hela vägen från förpackning till fästanordning till kylning.

I och med att den är så komiskt overkill går det bra att köra med bara mittenfläkten monterad och vips så har du fått en NF-A15 till övers som extra chassifläkt vilket hjälper ekonomikalkylen. Min går tystare som frontintag än de Noctua NF-A14 och Be Quiet Silent Wings 140mm jag hade att jämföra med.