Permalänk
Inaktiv

Ny tv för sovrummet! Budget 5k

Tjenare alla mina små pringles!

Tänkte införskaffa mig en TV till sovrummet, men har för dålig kolla för att kunna ta ett hyfsat beslut. Läst på en del men känner mig inte mycket klokare.

TVn ska vara runt 40", helst inte mycket större. Så bra bild och ljud som möjligt i prisklassen (duh). Främsta syftet är att ha en chromecast i den, och den ska sitta på en arm intill väggen för att kunna dras ut rakt åt sidan.

Om någon har tips hade jag varit evigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Den här tv:n från Sony är vad jag vet väldigt bra och prisvärd. Det är även en Android TV, så du behöver ingen extra Chromecast-dongel då. Dock verkar den utgående och finns bara i en butik just nu.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Den här tv:n från Sony är vad jag vet väldigt bra och prisvärd. Det är även en Android TV, så du behöver ingen extra Chromecast-dongel då. Dock verkar den utgående och finns bara i en butik just nu.

Tack för tipset! Någon som har några fler? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på årets modell från Sony. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3553458
Sen TROR jag inte att den som länkades ovan har Android TV. Årets modell har det inte i alla fall. Dom kör något nerskalat som inte är jättebra, men kör du en chromecast är det ju inga problem.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Jag hade kört på årets modell från Sony. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3553458
Sen TROR jag inte att den som länkades ovan har Android TV. Årets modell har det inte i alla fall. Dom kör något nerskalat som inte är jättebra, men kör du en chromecast är det ju inga problem.

Ser intressant ut! Tråkigt bara att den endast finns i 32 eller 42 tum, antingen för lite eller på gränsen till för stört 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Ser intressant ut! Tråkigt bara att den endast finns i 32 eller 42 tum, antingen för lite eller på gränsen till för stört 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns inget som heter "för stort" när det kommer till tv-apparater.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har haft mycket glädje av Samsungs smart TV, jag använder dock Plex klienten som går att ladda ner från Samsungs app-store. De har VESA-fästen så det blir inga problem med armen. En 40" med smart funktioner under 5000 får du till och 4K om du vill. Jag köpte en sådan för 4500 bara genom att vandra in på Elgiganten. Tror jag betalade 4500 och den står nu i gästsovrummet och funkar utmärkt.

Permalänk
Avstängd

Köp en begagnad plasma Piooner Kuro eller en Panasonic PZ85, finns många och billiga. Du vill ha en plasma i ett sovrum

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Skrivet av anon196866:

Tjenare alla mina små pringles!

Tänkte införskaffa mig en TV till sovrummet, men har för dålig kolla för att kunna ta ett hyfsat beslut. Läst på en del men känner mig inte mycket klokare.

TVn ska vara runt 40", helst inte mycket större. Så bra bild och ljud som möjligt i prisklassen (duh). Främsta syftet är att ha en chromecast i den, och den ska sitta på en arm intill väggen för att kunna dras ut rakt åt sidan.

Om någon har tips hade jag varit evigt tacksam!

40" 3840x2160
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3831954