5 skärmar till AMD Radeon HD 7700 Series

Permalänk
Medlem

5 skärmar till AMD Radeon HD 7700 Series

Jag har följande utgångar på mitt AMD Radeon HD 7700 Series:

2 st DVI
1 HDMI
1 DisplayPort

Som jag förstått det kan jag jag max använda 2 st av DVI/HDMI och att tredje skärmen måste använda DisplayPort.

Min fråga är om man kan splitta DisplayPort-uttaget för att kunna köra 3 skärmar på det och 2 st på DVI, dvs totalt 5 skärmar?

Kan tillägga att jag i dagsläget kör en 4k-skärm på DisplayPort men behöver koppla på 2 st "vanliga" skärmar, om det nu spelar någon roll.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på detta?

Permalänk
Medlem

7700 har stöd för upp till 6 skärmar enligt AMDs spec, så det borde fungera. Det finns DisplayPort-hubbar som t.ex. denna som splittar en DP till tre. Det borde gå att seriekoppla DisplayPort också, men då måste man ha skärmar som har stöd för det (d.v.s. som har både DP in och DP ut).

Tillägg: Såg nu att du redan kör en 4K-skärm, då kan det bli knepigt eftersom DP-utgången bara klarar 4K@60Hz. Det finns alltså ingen extra bandbredd kvar till andra skärmar via DP, och DVI/HDMI kan inte driva flera skärmar enligt AMD. Ett annat alternativ är att bara skaffa ett till grafikkort, eller byta ut grafikkortet mot ett med fler DisplayPort-utgångar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

7700 har stöd för upp till 6 skärmar enligt AMDs spec, så det borde fungera. Det finns DisplayPort-hubbar som t.ex. denna som splittar en DP till tre. Det borde gå att seriekoppla DisplayPort också, men då måste man ha skärmar som har stöd för det (d.v.s. som har både DP in och DP ut).

Tillägg: Såg nu att du redan kör en 4K-skärm, då kan det bli knepigt eftersom DP-utgången bara klarar 4K@60Hz. Det finns alltså ingen extra bandbredd kvar till andra skärmar via DP, och DVI/HDMI kan inte driva flera skärmar enligt AMD. Ett annat alternativ är att bara skaffa ett till grafikkort, eller byta ut grafikkortet mot ett med fler DisplayPort-utgångar.

Tack för svar!

Petar in ett till grafikkort då.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på ett grafikkort att komplettera med?

Jag har dessa portar lediga, vet inte vad det kallas, vanliga PCI?

Det skulle vara bra om grafikkortet stödde 3 skärmar men minst 2. Samtliga extra skärmar kommer köras i 1920x1200.

Tacksam för svar!