Permalänk
Medlem

Ny dator, bra köp?

Hej,

Har tittat på att köpa ny dator och bygga den.
Hittade dock detta erbjudande på Webhallen nu, vad tycker ni?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/252257-l...

Känns som rätt ok prestanda för priset. När jag försökt plocka ihop verkar det hamna runt 10k. Kanske stoppa i 8gb ram till.

Tanken att spela Battlefield, P3D, DCS. Sen självklart lite annat smått och gått. Men inget speciellt.

Har ni någon erfarenhet av Lenovo datorer?

Tacksam för svar och tankar.

Permalänk
Medlem

Helt okej dator. Det går nog på ungefär samma pris om du plockar ihop delarna själv. Fördelen är att du får större valmöjligheter och lite bättre kvalitet.

Har ingen egen erfarenhet av Lenovo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jäkligt mycket prestanda/kr. Går faktiskt inte plocka ihop sina egna delar och få samma pris trots att den är färdigbyggd OCH har win 10.

Däremot begränsade uppgraderingsmöjligheter tror jag. Går inte att hitta info om moderkort etc.

Permalänk
Medlem

Mycket prisvärd faktiskt. MEN så du vet lär den inte gå att uppgradera i framtiden ALLS antagligen.

Permalänk

oklart vad det är för minnen och moderkort dock. kanske inte går att uppgradera senare.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Verkar prisvärd men var väldigt lite information om vad den innehåller för delar. Risken är att den har något skräp moderkort och någon lågkvalitets PSU. Men skriv och fråga innan du köper

Permalänk
Medlem

Sitter i alla fall 450w PSU i till skillnad från andra som ofta kör 300w.

Datorn är ju inte avsedd för överklockning då det sitter en 6700 i och H170 chipset.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Väldigt uppskattat.
Tror det får bli en sådan då den är som jag också tycker, prisvärt med den prestandan man får.

Spelar som sagt inte på något helt tok hög nivå då jag inte har allt för mkt tid utanför jobb osv. Men kul att kunna ha en bra dator som håller för lite.
Sen hur uppgraderingsmöjligheterna ser hur kan jag höra med webhallen om också.

Trevlig söndag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Speldator. Bra Köp? Något som borde ändras?

Hej,

Precis som det låter funderar jag på en speldator då jag endast har laptop idag.
Valt detta packet då jag vet att det behövs ett Z270 för att kunna utnyttja överklockningen i en 7600k.

Tips och råd. Bygger ihop den själv. Eller ska jag gå på denna färdigbygga dator istället?

Min Varukorg:
https://www.webhallen.com/varukorgen/183791/

Färdigbyggd märkesdator:
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/252257-...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen inte köpa färdigbyggt, om man bygger skjälv så blir det lättare att upgradera i framtiden om du vill+ att jag skjälv åtminstonde tycker bygga är rätt kul.
Skulle ha tagit ett ATX moderkort och inte mATX eller ett mATX chassi istället då det käns som bortslösat utymme att ta mATX kort i ATX chassi. Den färdigbyggda datorn kommer har som jag ser det lite bättre prestanda då den har en i7 6700 och inte en i5 7500 som varukorgen men efter som den också är dyrare så kan du väll slänga i en i7 7700 om du vill lägga en extra tusenlap eller så för att jämna ut prestandan.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@westax:

Hej och välkommen till Sweclockers.
Jag rekommenderar dig att ta dig en titt på våra Forumregler.

Jag har sammanfogat dina två trådar gällande datorköp då det inte är tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne:

Citat:

§3.3Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning).

Anledningen till detta är för att samtliga medlemmarna i forumet skall få samma chans att få hjälp i forumet.

Lycka till med datorn!
/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin