X-Box one spel för mindre barn?

Permalänk
Medlem

X-Box one spel för mindre barn?

Nu när min yngste son fyller 6 år om två månader har börjat blir intresserad av vårt X-Box one. Storsonen spelar mycket FIFA och det är för svårt för den blivande sexåringen. Vi har Kinect till som först nyligen installerade.
Problemet är att jag hittar inga vettiga spel som kan passa en sexåring varken till Kinect eller till att spela med
fjärrkontrollerna.
Har ni några tips?
🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Nu när min yngste son fyller 6 år om två månader har börjat blir intresserad av vårt X-Box one. Storsonen spelar mycket FIFA och det är för svårt för den blivande sexåringen. Vi har Kinect till som först nyligen installerade.
Problemet är att jag hittar inga vettiga spel som kan passa en sexåring varken till Kinect eller till att spela med
fjärrkontrollerna.
Har ni några tips?
🙂

Nintendo passar perfekt till barn i den åldern.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har barn i samma ålder.
LEGO -spelen utav olika modellerar bra, men onödigt mycket våld förekommer... trots "barnspel" :/

Annars är Nintendo som sagt ett bra val.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Nu när min yngste son fyller 6 år om två månader har börjat blir intresserad av vårt X-Box one. Storsonen spelar mycket FIFA och det är för svårt för den blivande sexåringen. Vi har Kinect till som först nyligen installerade.
Problemet är att jag hittar inga vettiga spel som kan passa en sexåring varken till Kinect eller till att spela med
fjärrkontrollerna.
Har ni några tips?
🙂

Rocket league bra ersättare till fifa, rayman legends, goat simulator😂. Finns många indie spel som nästan är gratis som passar barn

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

Alla i lego serien. Min 5.5åring spelar dom. Roliga med co-op med.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Lego star wars är väldigt populärt här hemma hos en blivande 5 åring. Det är dock till en gammal game cube.

Annars går också nya Nintendo classic hem. Super Mario 3 är favoriten där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hade du inte redan haft xbox one, så hade jag gärna tipsat om wii u, finns massa barnspel till den konsolen, anyway här kommer några till xbox one:

Disney Infinity: Star Wars Starter
Lego Dimensions
Zoo Tycoon
Fruit Ninja Kinect 2
Angry birds
Harry potter
Kung fu panda

Lite "våld" i någon form lär du nog se i något av spelen, dock inget blod eller så.
Du som vuxen kanske får sitta med och lära honom grunderna, annars nog rätt lätta att förstå sig på.

Lycka till att hitta något som passar din son.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kowloon1793:

Hade du inte redan haft xbox one, så hade jag gärna tipsat om wii u, finns massa barnspel till den konsolen, anyway här kommer några till xbox one:

Jag köpte ett Wii U i sommras som knappt spelats på pga. renoveringar etc, men nu är snart barnens rum klara och då tänkte jag sätta upp Wii U'et till dem.

Har du några tips på Wii U ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Bilspel kanske kan fungera? Finns väl olika Micro machines till konsollerna och PC, färgglada och fartfyllda spel.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Får kolla och se på era tips!
Förstår att Nintendo är bättre när det gäller spel för barn.
Nu har jag redan X-Box one och 10 åringen behärskar det.
Skulle haft barn mer i samma ålder...😱

Jag kollade lite efter Nintendo Wii U på nätet. Inte många som säljer basicversionen längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Minecraft, creative, dvs bara bygga. Har en femåring och en sexåring Minecraft, är det bästa spelet som finns...tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag köpte ett Wii U i sommras som knappt spelats på pga. renoveringar etc, men nu är snart barnens rum klara och då tänkte jag sätta upp Wii U'et till dem.

Har du några tips på Wii U ?

Mario spelen älskar barnen tex mario kart 8 mario party 10 och mario 3d world, på dom kan de spela tillsammans. Sen finns det många fler som tex splatoon, minecraft ,lego

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk

Sport spel brukar vara roligt för dem ungre

Permalänk

Plants vs Zombies spelen och Skylanders spelen funkar bra till de yngre barnen.

Skickades från m.sweclockers.com