Köp av Synology DS916+ 8GB

Permalänk
Medlem

Köp av Synology DS916+ 8GB

Hej Allihop

Ska precis beställa en Synology DS916+ 8GB till mitt företag. Jag ska använda den för att ladda upp Autocad filer.

Min fråga.
Kan jag beställa en 8gb samt en 3gb hårdiskar.
Tanken är att all lagring ska vara på 8 gigaren, men sedan tar den säkerhetskopia till 3gb en gång i veckan.
Jag är medveten att vart efter 8 gigaren fylls mer o mer så kommer jag behöva öka 3 gigaren.

Någon som kan svara på det?
Gärna om någon har erfarenhet om denna nas också.

Mvh
Jim

Visa signatur

yzoon

Permalänk

Inga problem. Jag kör en DS415+ förvisso men det du beskriver kan lätt konfigureras med "Hyper Backup".

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

8gb ? 3gb? Snackar du TB ? eller man hänger inte med?
Ska du köpa 2 NAS enheter? eller?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

8gb ? 3gb? Snackar du TB ? eller man hänger inte med?
Ska du köpa 2 NAS enheter? eller?

Det framgår att TS ska köpa en DS916+, vilket har 8GB internminne. När det kommer till hårddiskarna verkar TS dock blanda ihop det, så att hans inlägg kan verka förvirrande.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Det framgår att TS ska köpa en DS916+, vilket har 8GB internminne. När det kommer till hårddiskarna verkar TS dock blanda ihop det, så att hans inlägg kan verka förvirrande.

Jag menade själv klart TB istället för gb, sorry

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yzoon