Hej Johan frågor ang rma på defekt nätdel (AX 850)

Permalänk
Medlem

Hej Johan frågor ang rma på defekt nätdel (AX 850)

Hej jag satt o funderade på när man lägger upp har lagt upp ett ärende redan men
haft lite strul att få iväg det på utbyte, hållt på med lite jobb och inte kunnat riva ner maskinen
förrän nu till veckan som kommer.

Har du någon aning om hur vanligt det är att nätagget lägger av om jag väcker maskinen från sovläge
så tänds leds på tangentbord o inget mer, men slår jag av strömbrytaten snabbt av/på så hoppar den igång
men tex om jag stänger av datorn då är det nästan omöjligt att få liv i allt.

Jag skall ta och testa mitt gamla 450W corsair agg som jag vet fungerar.

Men rma till Corsair var inte det Nederländerna det skulle till eller kan man skicka in det i sverige med?

Vet inte om rma numret är aktivt fortfarande...

#6853149

Annars får jag göra en ny rma

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har du köpt det av en svensk återförsäljare kan du vända dig till dem.
Då slipper du dessutom betala dyra frakter.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hagis2k:

Hej jag satt o funderade på när man lägger upp har lagt upp ett ärende redan men
haft lite strul att få iväg det på utbyte, hållt på med lite jobb och inte kunnat riva ner maskinen
förrän nu till veckan som kommer.

Har du någon aning om hur vanligt det är att nätagget lägger av om jag väcker maskinen från sovläge
så tänds leds på tangentbord o inget mer, men slår jag av strömbrytaten snabbt av/på så hoppar den igång
men tex om jag stänger av datorn då är det nästan omöjligt att få liv i allt.

Jag skall ta och testa mitt gamla 450W corsair agg som jag vet fungerar.

Men rma till Corsair var inte det Nederländerna det skulle till eller kan man skicka in det i sverige med?

Vet inte om rma numret är aktivt fortfarande...

#6853149

Annars får jag göra en ny rma

Skrivet av SUMITOMO:

Har du köpt det av en svensk återförsäljare kan du vända dig till dem.
Då slipper du dessutom betala dyra frakter.

Rekommenderar dig att vända dig till butiken du köpt nätaggregatet av först, precis som SUMITOMO skriver. Hör av dig hur det går.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Ok då kontaktar jag CDON

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Men vid lite närmare eftertanke så är ju produkten typ 6år gammal då är väl jag skicka in den till corsair istället kan jag skicka den hit i sverige eller är det Holland som gäller?

Skall vänta och se vad CDON svarar.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hagis2k:

Men vid lite närmare eftertanke så är ju produkten typ 6år gammal då är väl jag skicka in den till corsair istället kan jag skicka den hit i sverige eller är det Holland som gäller?

Skall vänta och se vad CDON svarar.

Hör av dig vad CDON svarar, om inte så får du göra en RMA direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

CDON är hemska att göra RMA hos.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.