Har någon erfarenhet av gearbest.com?

Permalänk

Har någon erfarenhet av gearbest.com?

Tjena! Jag har beställt en smart klocka från gearbest.com för 110.22 dollar och undrar vad ni har för erfarenheter av gearbest och om ni tror jag har gjort bort mig ? D: .

Tog DHL Express som fraktsätt med gearbests Försäkring.
Fick idag 1 dag efter beställning bekräftelse på att mitt paket är skickat.

Länk till klockan ( http://m.gearbest.com/smart-watch-phone/pp_364920.html )

Tror ni att jag åker på tull ?

Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Har inte köpt något för över 400kr där, men har fått grejerna varje gång, och det har varit "äkta vara". Jag körde dock på snigelpost så det tog runt en månad per grej.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Har inte köpt något för över 400kr där, men har fått grejerna varje gång, och det har varit "äkta vara". Jag körde dock på snigelpost så det tog runt en månad per grej.

Tack för din info det får mig att känna mig lite lugnare :).
Jo jag tänkte ta snigelpost först men vet att jag inte kan vänta så då fick det bli dyrare frakt :-).

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TheNewsV2:

Tjena! Jag har beställt en smart klocka från gearbest.com för 110.22 dollar och undrar vad ni har för erfarenheter av gearbest och om ni tror jag har gjort bort mig ? D: .

Tog DHL Express som fraktsätt med gearbests Försäkring.
Fick idag 1 dag efter beställning bekräftelse på att mitt paket är skickat.

Tror ni att jag åker på tull ?

Mvh

Så vitt jag vet så åker man alltid på moms på alla försändelser på gearbest via DHL.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag hoppas jag blir ett undantag ;)

Skrivet av DavidtheDoom:

Så vitt jag vet så åker man alltid på moms på alla försändelser på gearbest via DHL.

Tack för ditt svar / mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Handlat massor där, både dyrt och billigt, Inga problem.
Jag brukar köpa från deras Europa lager för att slippa tull och moms.
Men ibland finns det tex endast i Kina, då brukar jag undvika express faktiskt, för det garanterar nästan tull och moms.
Kör antingen "oregistrerad"= gratis frakt men långsamt.
Eller så lägger jag till en tjuga eller vad det kostar, så stämplar dom paketet med Nederländerna, även om det skickas från Kina.
Hur det fungerar vet jag inte, men jag får kolli och slipper tull o moms, tar dock ca 2-4 veckor innan du får sakerna.
Ofta får jag att paketet är skickat samt kolli direkt, men då har dom bara bokat frakten, sedan lämnat paketet 1v senare.

Hoppas det var till hjälp

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Skrivet av PelleRell:

Handlat massor där, både dyrt och billigt, Inga problem.
Jag brukar köpa från deras Europa lager för att slippa tull och moms.
Men ibland finns det tex endast i Kina, då brukar jag undvika express faktiskt, för det garanterar nästan tull och moms.
Kör antingen "oregistrerad"= gratis frakt men långsamt.
Eller så lägger jag till en tjuga eller vad det kostar, så stämplar dom paketet med Nederländerna, även om det skickas från Kina.
Hur det fungerar vet jag inte, men jag får kolli och slipper tull o moms, tar dock ca 2-4 veckor innan du får sakerna.
Ofta får jag att paketet är skickat samt kolli direkt, men då har dom bara bokat frakten, sedan lämnat paketet 1v senare.

Hoppas det var till hjälp

Det låter ju som att det funkar bra då.
Oj då, man lär sig av sina misstag, hur beställer man från deras Europa lager? (Till nästa gång)?.
Faaaaan ibland får man bita i det sura äpplet...
Jag som trodde att om jag tog den finare frakten så skulle jag slippa massa strul :/ .
Jo det verkar som att paketet endast är bokat och inte har lämnat än.

Det var verkligen till hjälp, önskar bara att jag frågat innan jag beställt .
Tack för hjälpen!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheNewsV2:

Tror ni att jag åker på tull ?

Räkna alltid med att betala tullavgift/moms när du beställer utanför EU så kan du välja att se det som en överraskning om det visar sig att du slipper, men du bör vara medveten om att enligt lag så är du själv skyldig att meddela om avgiften missats vid importen.

Vad gäller just det du köpt så ska du inte behöva betala tull då den inte kostar över 1500:-, däremot så betalar man moms oavsett värde.

Du kan använda den här sidan för att beräkna innan köp hur det kommer bli med avgifter så att du slipper dyra överraskningar:
http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

hur beställer man från deras Europa lager? (Till nästa gång)?.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har gjort dom flesta köpen via mobilen, och då brukar det komma en popup vilket lager man vill köpa ifrån.
Men som sagt så finns vissa saker bara i Kina.
Då kommer det ingen popup.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Handlat en gång, ett par knivar. Inga problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Tack för mycket bra info.

Skrivet av Phukkitt:

Räkna alltid med att betala tullavgift/moms när du beställer utanför EU så kan du välja att se det som en överraskning om det visar sig att du slipper, men du bör vara medveten om att enligt lag så är du själv skyldig att meddela om avgiften missats vid importen.

Vad gäller just det du köpt så ska du inte behöva betala tull då den inte kostar över 1500:-, däremot så betalar man moms oavsett värde.

Du kan använda den här sidan för att beräkna innan köp hur det kommer bli med avgifter så att du slipper dyra överraskningar:
http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Har beställt väldigt lite från andra länder förut så inser att jag är en riktig noob på detta :D. Tack för bra info och med beräkningar från din länk så slutar kalaset på 1225 kronor var av 220 kronor går till tullverket. Det är ju som hittat.. Klockans ursprungspris är 755 SEK. Men du vet vad man säger, ska man vara fin får man lida pin .
Nu är ju alla siffror ovan räknade på att jag inte får betala tull så det hoppas vi ;).

Tack för hjälpen!
Ha en trevlig kväll.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av PelleRell:

Jag har gjort dom flesta köpen via mobilen, och då brukar det komma en popup vilket lager man vill köpa ifrån.
Men som sagt så finns vissa saker bara i Kina.
Då kommer det ingen popup.

Jag förstår, gick in och kollade igen på klockan och verkade endast vara tillgänglig från kina men ska hålla koll på det till nästa gång.

Tack!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Handlat en gång, ett par knivar. Inga problem.

Låter betryggande :-),
tack för info.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Köpte själv en kamera för ca 950 kr. Hade inga problem. Köpte också några in-ear hörlurar för ca 120 kr, och inga problem där också. De skickades från lagret i Kina.

Permalänk
Skrivet av RSX:

Köpte själv en kamera för ca 950 kr. Hade inga problem. Köpte också några in-ear hörlurar för ca 120 kr, och inga problem där också. De skickades från lagret i Kina.

Skönt att höra!, beställdes kameran med DHL express frakt? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Skönt att höra!, beställdes kameran med DHL express frakt? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Valde något som hette "Netherlands Post Registered". Tror också att det var "Free shipping" och att jag kunde spåra mitt packet på den här sidan http://www.postnl.post/

Permalänk

@RSX: Okej, tack för svar !

Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Ni som handlat från Gearbest, vad är skillnaden fraktalternativ SingPost/Europe registred Air mail, förutom det uppenbara att fraktiden var betydligt kortare för Europe? Borde väl skickas från Europa när det gick så mycket snabbare men Warehouse option finns bara HK att välja.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81