Överföring av videos från iPhone till iPhone

Permalänk
Medlem

Överföring av videos från iPhone till iPhone

Hallå Sweclockers,

Jag vill börja med att säga att jag vet hur många kan känna angående Apple, iPhone's etc och det är helt okej. Var och en har sina åsikter och alla har rätt till att ha det.

Men i detta fall, så bryr jag mig personligen inte om vad någons åsikter om dem är. Det är din egna personliga åsikt.

Detta är en tråd som jag ber och vädjar om hjälp med att lösa ett problem som har uppstått för mig.
Så jag skulle uppskatta om vi kunde lämna kommentarer som "det är därför du inte köper en iPhone" till exempel, ur den här tråden. Jag uppskattar mycket hellre konkreta råd/tips/hjälp med att lösa problemet.

Nu när jag har fått detta ur vägen, till den aktuella punkten / problemet med denna här tråden.

Jag har några gamla egna inspelade videoklipp på min gamla iPhone 6, som jag skulle vilja överföra till min nya iPhone 7.

Nu kopierade jag helt och hållet min gamla 6, till mina nya 7, via iTunes. En så kallad "Säkerhetskopiering", så alla program osv kopieras över till den nya telefonen.
De enda saker som inte ville gå över till den nya var mina egna inspelade videor.

Dessa videoklipp är under "Videor" appen som är en av de "standard" apparna i en iPhone.

Är det någon här som vet hur man faktiskt kan få över dem till min nya iPhone, utan att behöva synkronisera igen med iTunes och risken att förlora något på grund av synkronisering?

Tack,
Chrazey

Permalänk
Medlem

Om det inte är allt för många filmer kan du ju alltid använda AirDrop och skicka dem mellan enheterna

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Du kan ju också gå in och välja den film du vill få över och därefter skicka den till iCloud...

Skulle gissa på att det går att skicka den till Dropbox också, om man har det installerat.
https://itunes.apple.com/se/app/dropbox/id327630330?mt=8

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Chrazey: Kanske får du lättare hjälp här:

http://www.99mac.se/forum