medelande på skrivbordet

Permalänk

medelande på skrivbordet

hello har fått något konstigt medlande på min datorn formaterade om datorn och la in Windows 10 fungerade felfritt igår efter massa uppdateringar men ideg då jag skall slå på datorn så kommer detta meddelande upp STATIC http://imgur.com/a120JLR

någon som har någon idè

Permalänk
Medlem

Hör det till windows eller skärmen? Är muspekaren framför eller bakom om du för den dit? Kan du högerklicka på den? Syns det som en applikation i taskmgr?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Gurk:

Hör det till windows eller skärmen? Är muspekaren framför eller bakom om du för den dit? Kan du högerklicka på den? Syns det som en applikation i taskmgr?

Eftersom bilden uppenbarligen är en screenshot och ingen bild från en kamera av något slag tror jag vi kan utesluta att det är skärmen. Jag har åtminstone aldrig sett skärmens OSD fastna på en screenshot i windows.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Eftersom bilden uppenbarligen är en screenshot och ingen bild från en kamera av något slag tror jag vi kan utesluta att det är skärmen. Jag har åtminstone aldrig sett skärmens OSD fastna på en screenshot i windows.

Det har inte jag heller, men bilden är tydligt redigerad... bortse från den frågan isf om det är helt uppenbart, det är väl inte värre än så. Har du någon mer fråga eller tanke på vad det kan vara?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Lego Master

@Gurk:
Inte direkt, tyckte bara det vore onödigt för TS att jaga fel på fel ställe. Jag tror verkligen inte att skärmen är inblandad.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

hello har fått något konstigt medlande på min datorn formaterade om datorn och la in Windows 10 fungerade felfritt igår efter massa uppdateringar men ideg då jag skall slå på datorn så kommer detta meddelande upp STATIC http://imgur.com/a120JLR

någon som har någon idè

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Någon av länkarna ger dig säkert lite info då det är en applikation som orsakar det.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Rekordmedlem

Sökte runt efter liknande problem och liknade rutor kan orsakas av hjälpprogram till grafikdrivern som gör en overlayruta för att visa data vid spelande och det verkar även ibland hända om man har program typ Rainmeter igång, du kan se över grafikinställningarna och Rainmeter och liknade program eller installera om dem och se om det påverkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Sökte runt efter liknande problem och liknade rutor kan orsakas av hjälpprogram till grafikdrivern som gör en overlayruta för att visa data vid spelande och det verkar även ibland hända om man har program typ Rainmeter igång, du kan se över grafikinställningarna och Rainmeter och liknade program eller installera om dem och se om det påverkar.

tack för all hjälp men nu är det borta och jag har provat starta om datorn massa gånger samt provat spela mm men nu är den borta