Permalänk
Medlem

Starcitisen dator

Tja allesammans, vill köpa en dator som kan köra Star citizen med så hög prestanda som möjligt men det för inte överstiga priset 7500 kr. Kan någon hjälpa mig hittade komponenter för detta? Jag har redan en windows licens, tack o hej!

Permalänk
Medlem

"The system requirements for Star Citizen are in a constant state of flux as development progresses. The latest high-end GeForce GTX 1000 Series or AMD's Radeon Fury graphics cards are needed to get Star Citizen looking its finest."

Med andra ord ingen vet vilka systemkrav Star Citizen kommer att landa på (om spelet nu ens blir "färdigt" inom en överskådlig framtid). Och det enda man kan göra är att köpa en värstingdator och hoppas att den räcker till.

För 7500 kr får du inte mycket till speldator. Spara du dina pengar tills dess Star Citizen släpps istället (det lär väl ta ett tag till).

Permalänk
Medlem

När du säger dator, räknar du med tangenbord, mus och skärm?

Och om du har skärm, vilken upplösning har skärmen, sånt behöver man veta för att rekommendera grafikkort.

Men det ä svårt för nån att rekommendera Star Citizen då vi inte vet vad för dator det kommer kräva i dagsläget. Så det blir lite att gissa.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är nog att vänta istället. Följer utvecklingen hyfsat noga, och nästa stora uppdatering (3.0) kommer troligtvis dröja ett långt tag. Skulle inte förvåna mig om det dröjer typ 6 månader eller mer innan den släpps.

SQ42 (singleplayer kampanjen) Släpps nog i år, om vi har tur.

Så den bästa investeringen du kan göra är att vänta till att de större, och i mitt tycke, viktigaste uppdateringarna släpps innan du köper en dator för spelet.

Just nu är det knappt ett spel i mitt tycke, snarare en tech-preview.

Permalänk
Medlem

Jag har skärm, mus och tangent bord. Vill bara ha dator komponenterna alltså

Permalänk
Medlem

@DaPolo: Om du vill bygga en dator för 7500 kr finns det säkert folk som kan rekommendera komponenter. Men den lär inte räcka till särskilt bra till Star Citizen eftersom det är väldigt krävande och eftersom du inte får mycket till grafikkort för de pengarna.

Det bästa är om du kan vänta och spara ihop några tusenlappar till först.

Permalänk
Medlem

Vänta tills spelet har släppts?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vad har din skärm för upplösning?

Spontant för de pengarna och om vi säger 1080p upplösning skulle jag köra på följande.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10144549/

Obs. jag har bara kollat inet, det går säkert att få några hundralappar billigare om man beställer delarna från olika försäljare. Samt att om jag tex. skulle kika på komplett.se kanske det skulle blivit ett AMD grafikkort iställetför ett nVidia etc då de har större urval . Sen får väl folk fylla på med mer kundvagnar och bättre rekommendationer.

Anledningen till Pentium Kaby Lake CPUn är pga.

http://wccftech.com/intel-pentium-g4560-ultimate-budget-cpu-6...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|