Gaming Laptop 15k budget - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Gaming Laptop 15k budget - vad tycker ni?

Tjo tjo,
har tidigare gjort tråden här "Hur är det egentligen att spela på en gaming laptop" och fick en hel del super bra svar.
Jag har nu kikat runt en del och är lite osäker vad man ska köpa för pengarna. Budgeten ligger på ca 15k och tyckte att denna Acer G5-793-53G6 bärbar speldatorn ser rätt tung och kraftig ut. Undrar lite.. 1. Är det viktigt att kolla på att datorn har 256GB SSD istället för 128GB?
2. Jag vet även numera att kylning spelar en stor roll när det kommer till bärbara speldatorer därför undrar jag ifall ni har några bra tips eller rekommendationer?

Datorn ska klara av tunga krävande spel på high som Battlefield 1 och GTA5 med bra FPS samt redigeringsprogram såsom After Effects och Adobe Photoshop.

edit: Även denna ser lovande ut. Vad tycker ni?

Här är listan jag kikar på.

Permalänk
Skrivet av duveteil:

Tjo tjo,
har tidigare gjort tråden här "Hur är det egentligen att spela på en gaming laptop" och fick en hel del super bra svar.
Jag har nu kikat runt en del och är lite osäker vad man ska köpa för pengarna. Budgeten ligger på ca 15k och tyckte att denna Acer G5-793-53G6 bärbar speldatorn ser rätt tung och kraftig ut. Undrar lite.. 1. Är det viktigt att kolla på att datorn har 256GB SSD istället för 128GB?
2. Jag vet även numera att kylning spelar en stor roll när det kommer till bärbara speldatorer därför undrar jag ifall ni har några bra tips eller rekommendationer?

Datorn ska klara av tunga krävande spel på high som Battlefield 1 och GTA5 med bra FPS samt redigeringsprogram såsom After Effects och Adobe Photoshop.

edit: Även denna ser lovande ut. Vad tycker ni?

Här är listan jag kikar på.

en speldator på 17tum är släpbar.. hade du tänkt ha med dig den varje dag ?

denna är ju lättare.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4001000

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

TS. har du köpt dator än ? isåfall vilken och vad tycker du ?

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -