Phanteks gör monteringsanordning för AM4 och AMD Ryzen

Permalänk
Melding Plague

Phanteks gör monteringsanordning för AM4 och AMD Ryzen

Allt fler kylartillverkare sluter upp bakom AMD Ryzen. Kort efter Cryorig går Phanteks ut med att användare med kylare från företaget kostnadsfritt kan få nya monteringskit för sockel AM4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag blev glad tills jag läste att man var tvungen att skicka in kvitto på moderkort/processor. Får jag hem nya delar så vill inte jag vänta flera dagar eller kanske veckor för att få fästen så det kan byggas ihop.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag blev glad tills jag läste att man var tvungen att skicka in kvitto på moderkort/processor. Får jag hem nya delar så vill inte jag vänta flera dagar eller kanske veckor för att få fästen så det kan byggas ihop.

Kanske räcker med kylarens kvitto och/eller boknings bekräftelsen om du inte köper i butik? Antar att dom inte är omöjliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vi ska nog vara glada att tillverkarna gör såhär, från tex. EK så måste man beställa AM4 kit om man inte redan har ett AM3 kit (för då ska det redan passa).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Fy sjutton vad häeligt då blir det mitt gamla trogna Phanteks på Ryzen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Har en Noctua från 2010 kommer inte ihåg vilken modell, köpt till en 2600k. Köpt nån gång under 2010, runt 600 spänn. Dom heter så lika så det är svårt att se vilken man har. Har inte kartong kvar så... orkadade driva den i 4.7 iaf. synd att slänga den pga av några millimeter. kanske går att modda

Permalänk
Medlem

Ser ganska klent ut vad gäller stabilitet för större kylare hos samtliga tillverkare, min stora noctua-kylare är tung. Är orolig att mitt 2011-3-moderkort ska knäckas, och ser än så länge inte ut som att am4 kommer bli bättre moderkort för stora kylare.
Dom behöver ju egentligen nån slags kraftig ram runt själva sockeln.
Bara ett av mina moderkort har än så länge knäckts, men det ska ju inte behöva vara något man är orolig över.
Moderkortstillverkare borde kunna hitta nån lösning, eller så får kyltillverkarna komma på en bra lösning. Men vissa moderkort har ju en stor metallplatta på baksidan, borde nästan alla high end moderkort ha tycker jag.
Men det ses väl inte som ett problem när billiga slutna vattenkylning lösningar blir allt vanligare, dock är min erfarenhet att dom låter en hel del, dels surrande pump och även risk för läckage.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

Har en Noctua från 2010 kommer inte ihåg vilken modell, köpt till en 2600k. Köpt nån gång under 2010, runt 600 spänn. Dom heter så lika så det är svårt att se vilken man har. Har inte kartong kvar så... orkadade driva den i 4.7 iaf. synd att slänga den pga av några millimeter. kanske går att modda

Det går säkert att beställa ett fäste som passar. Borde vara rät lika på alla noctua. Så även om du inte har kvittot på kylaren så går det nog att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M